24 923 läst ·
75 svar
25k läst
75 svar
Sned tapet efter hantverkare satt upp den
Fin tapet varifrån kommer den gillar art deco känslan.
I frågan hade jag vägrat att betala till det sitter rakt åtgärdar de det inte hävda att jobbet inte är slutfört. För man kan ju tycka att när man är klar sitter tapeten rakt.
Så kan de välja att försöka igen. Men helst hade jag viljat gå vidare säga tack för det och att de ska ersätt dig för tapetrullarna om du köpt dem.
Sen ta kontakt med en större målerifirmor berätta om dina erfarenheter och det är noga redan från början.
I frågan hade jag vägrat att betala till det sitter rakt åtgärdar de det inte hävda att jobbet inte är slutfört. För man kan ju tycka att när man är klar sitter tapeten rakt.
Så kan de välja att försöka igen. Men helst hade jag viljat gå vidare säga tack för det och att de ska ersätt dig för tapetrullarna om du köpt dem.
Sen ta kontakt med en större målerifirmor berätta om dina erfarenheter och det är noga redan från början.
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
Kan man inte shimsa upp sängen lite för att lura ögat?
Vad menas med rakt ?Hedens skrev:
Fin tapet varifrån kommer den gillar art deco känslan.
I frågan hade jag vägrat att betala till det sitter rakt åtgärdar de det inte hävda att jobbet inte är slutfört. För man kan ju tycka att när man är klar sitter tapeten rakt.
Så kan de välja att försöka igen. Men helst hade jag viljat gå vidare säga tack för det och att de ska ersätt dig för tapetrullarna om du köpt dem.
Sen ta kontakt med en större målerifirmor berätta om dina erfarenheter och det är noga redan från början.
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Ok jag fattar tråden nu men jag tycker att ett eventuellt fel är mycket långsökt.T tobbbias skrev:Om du inte förstår tråden så är det nog inte trådens fel. Men snäll som man är vill man ju ändå försöka tänka , "alla ska med, även de som kanske inte alltid borde".
Bilden nedan pekar på att tapeten ('s mönster) inte ligger i våg. De flesta (många) som går in i ett rum ser ganska omedelbart att mönstret lutar nedåt åt höger i bilden. Kika en gång till så kan du också tyda de ledtrådar som ringarna försöker visa. Go kväll
Självbyggare
· Östergötland
· 1 837 inlägg
Om golvet är rakt och därmed sängen rak horisontellt med vattenpass och firman erkännt de satt tapwten snett första gången, borde de ju inte vara dummare än att kunden vill ha tapeten horisontellt rak.
Nu verkar den ju, av vad bilderna visar, fortfarande inte vara det.
I detta sammanhang spelar det inte så stor roll om tapeten är lodrät rak eftersom kunden inte efterfrågar detta.
Men om den är lodrät rak, så handlar det förmodligen mer om dålig kommunikation mellan tapetserare och kund.
Enklaste lösningen i efterhand, palla upp sängen lite. Sätt en något sned taklist om det ser bättre ut?
Hade du t.ex. haft ett högskåp mot väggen istället för säng, hade det nog varit viktigare med lodräta raka linjer.
Så, har du varit tydlig nog, när du reklamerade första jobbet?
Nu verkar den ju, av vad bilderna visar, fortfarande inte vara det.
I detta sammanhang spelar det inte så stor roll om tapeten är lodrät rak eftersom kunden inte efterfrågar detta.
Men om den är lodrät rak, så handlar det förmodligen mer om dålig kommunikation mellan tapetserare och kund.
Enklaste lösningen i efterhand, palla upp sängen lite. Sätt en något sned taklist om det ser bättre ut?
Hade du t.ex. haft ett högskåp mot väggen istället för säng, hade det nog varit viktigare med lodräta raka linjer.
Så, har du varit tydlig nog, när du reklamerade första jobbet?
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Man kanske ska ta med tidvattnet i beräkningen vart befan sig månen i förhållande till jorden då bilderna togs. Hur påverkas vattenpasset av detT Polos skrev:
Kan man inte fokusera på en lösning istället, för att focusera vad felet kan bero på? Jag super gillar Chrissofswedens förslag om att höja sängen och lura ögat på så sätt. Med den lösningen behöver man inte ens ta reda på vad som är fel.
Har svårt att förstå avstämningen mot sängen. Det komplicerar analysen eftersom man då utgår från att golvet är i våg. Det viktiga måste vara mönsterpassningen mellan våderna. Är den inte rimlig så är det bara att reklamera.
Edit: Flera på det tåget.
Edit: Flera på det tåget.
Självbyggare
· Östergötland
· 1 837 inlägg
Eftersom vatrenpasset står på sängen o är rakt, får vi förutsätta att om inte sängen är sned eller vattenpasset dåligt (jag köpte något på jula en gång som var totalsnett), så är tapeten ej horisontellt rak.
Det hade dock varit intressant att veta om den är lodrät rak, för isf har ju tapetseraren gjort som han tyckte lämpligt. Men inte vad kunden vill ha.
Ska man sätta tapeten lite snett så den blir horisontellt rak bör man nog isf ha laser, tapetserarens chef kanske är en snål jävel som tycker han inte vill köpa in det. Isf är det väl rimligt jobb tapetseraren gjort. Lite mer bilder och fakta tack om vad som sagts?
Det hade dock varit intressant att veta om den är lodrät rak, för isf har ju tapetseraren gjort som han tyckte lämpligt. Men inte vad kunden vill ha.
Ska man sätta tapeten lite snett så den blir horisontellt rak bör man nog isf ha laser, tapetserarens chef kanske är en snål jävel som tycker han inte vill köpa in det. Isf är det väl rimligt jobb tapetseraren gjort. Lite mer bilder och fakta tack om vad som sagts?
Det var därför jag skrev som jag gjorde, för att visa att just i detta fall börjar man inte från fönstret på grund av att tapeten är mörk. Med ljusa tapeter och överlappande skarvar börjar man från fönstret för att skarvarnas skuggor inte ska synas. Med mörka tapeter gör man tvärtom för att kanterna inte ska synas.S seniorkonsult skrev: