Hej jag håller på att sätta råspont på taket för första gången någonsin. Råsponten inte rak och svår att trycka ihop skarvarna. Är det dåliga råspont jag fått tag på eller behöver man inte få in nätet helt i spåret?
 
Allt måste ihop kloss, annars blir nästa varv ännu skevare.
 
Ja de ska ihop så mycket de bara går.
Tips är att hela tiden mäta från änden på takstolen för att veta att raderna är raka.
Gärna slå med snörslå varje 50 cm eller liknande för att ha som referens.

Börjar det bli en solfjäder av det hela blir det inte roligt på slutet....
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.