Krilleman Krilleman skrev:
Och alla andra företag?
De anpassar sej såsmåningom till vad kunderna behöver och vill betala för om de vill vara framgångsrika i konkurrensen.

Krilleman
F fribygg skrev:
De anpassar sej såsmåningom till vad kunderna behöver och vill betala för om de vill vara framgångsrika i konkurrensen.
Gäller det alla?

Gäller det alla?
Det tror jag inte, det finns nog nån udda kvar på alla områden.

Krilleman
F fribygg skrev:
Det tror jag inte, det finns nog nån udda kvar på alla områden.
Generalisera du nu?

RoTe
Holy shit va ni shitpostar trams nu.

• Gilla
Jernhand och 2 till
  • Laddar…
Jag har ju själv ett fyrtiotalshus med fullt fungerande gjutjärnsrör och brunnar även om de flesta nu verksamma firmor anser att de är för gamla. Om tidigare ägare bilat upp och bytt 1989 hade det sannolikt varit dax att göra om jobbet nu.

Att generalisera och bara följa mallen riskerar att bli onödigt dyrbart..

• Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
J
F fribygg skrev:
Jag har ju själv ett fyrtiotalshus med fullt fungerande gjutjärnsrör och brunnar även om de flesta nu verksamma firmor anser att de är för gamla. Om tidigare ägare bilat upp och bytt 1989 hade det sannolikt varit dax att göra om jobbet nu.

Att generalisera och bara följa mallen riskerar att bli onödigt dyrbart..
Du får tänka på att din meningsmotståndare är en högt betald rörläggare som ofta förespråkar det dyraste nyaste råden i alla lägen..
Har försökt att förklara att ofta så styr kundens val av vad det får kosta men har inte nått fram med det hittills, så hoppas att du lyckas bättre!

Krilleman
RoTe RoTe skrev:
Holy shit va ni shitpostar trams nu.
Verkligen inte, tvärt om!
Jag har själv arbetat fysiskt inom tullarna och vet exakt vad det innebär rent logistikmässigt. Och det är katastrof rent ekonomiskt.

Där verkar det som om många är helt oförstående konstigt nog.

Jag har själv arbetat fysiskt inom tullarna och vet exakt vad det innebär rent logistikmässigt. Och det är katastrof rent ekonomiskt.
Det har jag oxå, (dock inte som röris)
Om det inte fungerar ekonomiskt får man tänka om, själv var jag inte beredd att lägga min tid i bilköer och om det inte funkar ekonomiskt för dig är det nog dax för förändring.

Jag tillhör inte dem som är beredda att bosätta migg på cykelavstånd och cykla till arbetsplatsen, alltså slutade jag att jobba i Sthlm och skaffade mig en lönsam sysselsättning på annat håll.

Z Zodde skrev:
Finns säkert sådana exempel, det är dom som grävs fram å skrivs om.

Alla andra (imho den stora majoriteten) som gör det som förväntas och allt flyter normalt, dom skrivs det aldrig om.
Ja och i de allra flesta fall så byts det ut golvbrunnar och rör.
Har aldrig någonsin stött på ett renoverat badrum utan att golvbrunnen inkl rör har bytts ut. Det är sånt man läser om.

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Krilleman
F fribygg skrev:
Det har jag oxå, (dock inte som röris)
Om det inte fungerar ekonomiskt får man tänka om, själv var jag inte beredd att lägga min tid i bilköer och om det inte funkar ekonomiskt för dig är det nog dax för förändring.

Jag tillhör inte dem som är beredda att bosätta migg på cykelavstånd och cykla till arbetsplatsen, alltså slutade jag att jobba i Sthlm och skaffade mig en lönsam sysselsättning på annat håll.
Hur hjälper det en forumist inom tullarna?

Du säger emot din egen tes…

RoTe
Verkligen inte, tvärt om!

Där verkar det som om många är helt oförstående konstigt nog.
Kul för dig men det är ingen annan här som bryr sig om ditt jobb innanför tullarna, eller andras heller.

F fribygg skrev:
Kan inte Stockholmare som är så handfallna anlita en vanlig lantis eller en "polsk rörmokare" om det är så jobbigt att bila lite källargolv och byta några m rör och ett par brunnar? Det finns gott om folk både här i Sverige och i andra delar av Europa som kan och vill göra vanligt enkelt arbete både mot faktura och mot kontant betalning i handen om möjligheterna ges.
Finns gott om handfallet folk i glesbygd som definitivt inte klarar av att byta ut en golvbrunn. Precis som det finns 08:or som jag själv, inkl grannen och släktingar som ritar själv och bygger själv i lösvirke.
Du behöver inte spä på glesbygdens Stockholmsförakt som du håller på. Helt onödigt.
Bodde några år i Norrlands inland och jag vill lova att undermåligt hempul, bedrövligt kopplad el och div fusk är klart vanligare där än i Stockholm.

• Gilla
Hinkochspade
  • Laddar…
Huddingebo Huddingebo skrev:
Ja och i de allra flesta fall så byts det ut golvbrunnar och rör.
Har aldrig någonsin stött på ett renoverat badrum utan att golvbrunnen inkl rör har bytts ut. Det är sånt man läser om.
I kåkarna jag tittar på är ofta badrummen i källaren. Där har kanske 1-2 av 10 bytt brunn och rör vid renovering de senaste 15 åren.

Övriga: Snälla sluta tramsa sönder tråden

Du verkar rekommendera svart arbetskraft.
Det gör inte jag.

Alla är vi olika.
Riksrevisionen har fastslagit att rot är ett uselt verktyg för att motverka svartarbete.

Det är den höga momsen och Sveriges extrema arbetsgivaravgifter man bör ta tag i istället

• Gilla
RoTe och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.