34 069 läst ·
177 svar
34k läst
177 svar
Snåljåpar. Varför byter ni inte VVS när ni renoverar?
Jag har ju själv ett fyrtiotalshus med fullt fungerande gjutjärnsrör och brunnar även om de flesta nu verksamma firmor anser att de är för gamla. Om tidigare ägare bilat upp och bytt 1989 hade det sannolikt varit dax att göra om jobbet nu.
Att generalisera och bara följa mallen riskerar att bli onödigt dyrbart..
Du får tänka på att din meningsmotståndare är en högt betald rörläggare som ofta förespråkar det dyraste nyaste råden i alla lägen..F fribygg skrev:Jag har ju själv ett fyrtiotalshus med fullt fungerande gjutjärnsrör och brunnar även om de flesta nu verksamma firmor anser att de är för gamla. Om tidigare ägare bilat upp och bytt 1989 hade det sannolikt varit dax att göra om jobbet nu.
Har försökt att förklara att ofta så styr kundens val av vad det får kosta men har inte nått fram med det hittills, så hoppas att du lyckas bättre!
Det har jag oxå, (dock inte som röris)Krilleman skrev:
Om det inte fungerar ekonomiskt får man tänka om, själv var jag inte beredd att lägga min tid i bilköer och om det inte funkar ekonomiskt för dig är det nog dax för förändring.
Jag tillhör inte dem som är beredda att bosätta migg på cykelavstånd och cykla till arbetsplatsen, alltså slutade jag att jobba i Sthlm och skaffade mig en lönsam sysselsättning på annat håll.
Ja och i de allra flesta fall så byts det ut golvbrunnar och rör.Z Zodde skrev:
Har aldrig någonsin stött på ett renoverat badrum utan att golvbrunnen inkl rör har bytts ut. Det är sånt man läser om.
Hur hjälper det en forumist inom tullarna?F fribygg skrev:Det har jag oxå, (dock inte som röris)
Om det inte fungerar ekonomiskt får man tänka om, själv var jag inte beredd att lägga min tid i bilköer och om det inte funkar ekonomiskt för dig är det nog dax för förändring.
Jag tillhör inte dem som är beredda att bosätta migg på cykelavstånd och cykla till arbetsplatsen, alltså slutade jag att jobba i Sthlm och skaffade mig en lönsam sysselsättning på annat håll.
Du säger emot din egen tes…
Kul för dig men det är ingen annan här som bryr sig om ditt jobb innanför tullarna, eller andras heller.Krilleman skrev:
Finns gott om handfallet folk i glesbygd som definitivt inte klarar av att byta ut en golvbrunn. Precis som det finns 08F fribygg skrev:Kan inte Stockholmare som är så handfallna anlita en vanlig lantis eller en "polsk rörmokare" om det är så jobbigt att bila lite källargolv och byta några m rör och ett par brunnar? Det finns gott om folk både här i Sverige och i andra delar av Europa som kan och vill göra vanligt enkelt arbete både mot faktura och mot kontant betalning i handen om möjligheterna ges.
Du behöver inte spä på glesbygdens Stockholmsförakt som du håller på. Helt onödigt.
Bodde några år i Norrlands inland och jag vill lova att undermåligt hempul, bedrövligt kopplad el och div fusk är klart vanligare där än i Stockholm.
I kåkarna jag tittar på är ofta badrummen i källaren. Där har kanske 1-2 av 10 bytt brunn och rör vid renovering de senaste 15 åren.Huddingebo skrev:
Övriga: Snälla sluta tramsa sönder tråden