Rund_skruvad skrev:
Som du klaskarlsson behandlar dina stickisar :p Köp ett gäng begagnade på tradera/blocket :)
Hehe :)

Jag har ju försökt med att köpa "ett dussin" billiga varianter nu iaf :)
Tänkte nog prova den andra vägen - och på köpet kanske dom sågar rakt ?! :p

/K

Rustas sticksåg (ja även detta en nödlösning) var rena rama dyngan. Blad"styrningen" eller vad man ska kalla det hjulet som sitter bakom bladet satt på en tunn, max 1,5 mm, plåt så den gav sig direkt. Fint glapp i den nu kan jag lova :D

Säkert en 5 cm från sida till sida när bladet är nere utan att ta i såklart.

Så blev den av 20 minuters sågning.

Efter detta "kalas" hittade jag en CO-Tech från CO som fader köpt, den fungerar mycket bra och har pendlande blad!

Tyvärr hittade jag den senare EFTER att ha köpt den förra som i princip var 100 spänn rakt i sjön. Där fick jag iaf vad jag betalade för! :)

R
Förklara bums vad detta dissande av DeWalt består av !
Bättre maskiner finns ju inte!!!

Redesign skrev:
DeWalt är så ojämna i kvaliten att de får börsen att framstå som stabil..

Jag har någon gammal såg, som funkar kanon, och någon gammal skruvdragare som hänger med fortfarande,
Men de prylar som införskaffats de senaste åren har varit räppel..
Isåfall tycker jag Hitachi i nuläget är mer för pengarna...

Redesign skrev:
Du hittar några ledtrådar i den här tråden:
http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/111626-kexmaskin.html

Jag skall också tillägga att de klassiska fräsarna DW621 och DW625 som baseras på gamla Elu-konstruktioner har gott rykte, liksom bordssågen med kuggstångsstyrning av klyvanhållet. Den senare bör kompletteras med ett motorskydd för att inte bränna motorn. Jag har en 15-gauge dyckertpistol som jag är mycket nöjd med (D51275K?) Jag har gjort mig av med
1 st kap/gersåg DW700 ersatt med Bosch GCM8S
1 st Kexmaskin Ersatt med Festool Domino
1 st Slagborrmaskin DW158? ersatt med Bosch blå

mattiasp skrev:
Du hittar några ledtrådar i den här tråden:
[länk]

Jag skall också tillägga att de klassiska fräsarna DW621 och DW625 som baseras på gamla Elu-konstruktioner har gott rykte, liksom bordssågen med kuggstångsstyrning av klyvanhållet. Den senare bör kompletteras med ett motorskydd för att inte bränna motorn. Jag har en 15-gauge dyckertpistol som jag är mycket nöjd med (D51275K?) Jag har gjort mig av med
1 st kap/gersåg DW700 ersatt med Bosch GCM8S
1 st Kexmaskin Ersatt med Festool Domino
1 st Slagborrmaskin DW158? ersatt med Bosch blå
DW700 är väl rätt OK tycker jag. Robust och mobil. Har inte provat GCM8S dock.

Mäster skrev att DeWalt har ojämn kvalite,i förra veckan var jag och köpte DeWalt sågbänk för gersåg blev världigt förvånad när jag kom och läste på kartongen made in China,gör de mer grejer där?. Därav den ojämna kvaliten

Ja sponsrat verkar det nästan, men internet funkar så. Någon beskrev för länge sedan usenet (om nu någon kommer ihåg det) som en framrusande hjord elefanter. Stort, kraftfullt, imponerande som i nästa ögonblick kan vräka ur sig obeskrivliga mängder skit... i vart fall är det en aning påfrestande med det ständiga F-tjatet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.