...kanske ibland, men inte alltid, eller? Till bygget köptes en enkel tvättställsblandare av märket Fiore, tyvärr sparade jag inte instruktioner eller ev. garanti. Nu har den läckt lite (använt 2,5 år) så jag borde bytt packning, men valde att istället köpa Biltema-variant för 400:- med 5 års garanti. Byte gick bra, men om man skulle fixa till Fiore-blandaren, är det nån som har koll på typ av packning, nån instruktion för byte osv.?

Kjell G

Tack för tipset, och, jo, det ligger det väl alltid men jag är tyvärr inte så noggrann med att spara grejerna. Något jag ändrar fr.o.m med den nya blandaren ;)

Kjell G

Är i precis samma sits som TS bortsett från att jag ännu inte skaffat någon ny blandare. Har mailat enda mailadressen jag hittade på det anonyma företaget från Taxens första länk så får vi se om jag får nåt svar. Ahlsell var väldigt hjälpsamma, men hade aldrig hört talas om Fiore...

På fiores hemsida, fiore.it har jag identifierat rätt reservdel. Har även mailat dem och frågat efter svenska återförsäljare hittills utan svar.

Idéer någon? Slipper jag byta blandare vore det trevligt. Nästa gång köper jag en dyrare och bättre blandare...

Om ni har köpt en Fiore-blandare så måste det ju finnas en återförsäljare som har sålt varan till er.
Själv rekommenderar jag endast, i Sverige, kända fabrikat. Då är det aldrig problem med reservdelar.

Krilleman
Håller med föregående talare! d^_^b

Kollade runt lite och Fiore verkar inte ha någon svensk representant. Det där med samarbete med Ahlsell verkar inte stämma.
Jag tror det är några av många "badrumsdesignföretag" som kränger dessa blandare som ett billigt alternativ

Gick så klart tillbaka till Beijer där jag köpt blandaren, men de kunde inte hjälpa mig - brukar vara samma visa där oavsett vad man vill ha där...

Jag har till slut fått kontakt med Gelia som verkar ha nån Ahlselldivision...? De lovade att skicka reservdelen helt gratis till mig. När jag får den tror jag också på det... Men det låter ju lovande.

Blev glatt överraskad när det snabbare än jag hoppats dök upp inte en, utan två(!) likadana blandarinsatser i lådan i början av veckan. Har nu fått tid att byta och allt är frid och fröjd igen.

Blev alltså inte fullständigt bedragen av snålheten denna gång...

Krilleman
Grattis!
Det är bara att buga då...!
Men du hade aldrig haft problem från början om du haft en svensk blandare. ;)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.