Sticksågarna från Festo är väl ett av de få verktyg som sällan blivit lovordade på samma sätt som övriga från nämnda tillverkare. I tester har ju både Makita och Bosch knäckt Festo. Enligt specarna likaså...

geschwint skrev:
Sticksågarna från Festo är väl ett av de få verktyg som sällan blivit lovordade på samma sätt som övriga från nämnda tillverkare. I tester har ju både Makita och Bosch knäckt Festo. Enligt specarna likaså...
Var faktiskt den första maskinen jag blev riktigt frällst vid, läst all negativ feedback och fattar ingenting av den, använder min varje dag vi parkettläggning, bänkskiveurskärningar mm och har aldrig ägt en så bra sticksåg, har provat kamraternas makitor och boshar men är inte ett dugg imponerad, visst att makitan inte vibrerar fullt lika mycket men så är det ju som att hålla i en skogaholmslimpa, samma med boshen. Dewalten har jag inte ens provat men den ryser man ju av bara av att kolla på:)

Men som sagt, måste ju vara nått jävla måndagsexemplar av min maskin eftersom det endast verkar vara jag som är nöjd med den:)

mattiasp skrev:
Jag får nog kasta ut ett flertal verktygsb*gar från forumet, inklusive mig själv, för förseelsen "smygreklam". Kanske är det bäst att stänga ned hela forumavdelningen? Vi får träffas IRL i stället. Vi kan ha en hemlig lokal någonstans, hålla oss med hemliga riter, såsom dominofräsning och börja bära lederhosen, vit skjorta, svart snickarväst och hatt.

Finns det någon på forumet som har en Festool-tatuering?
Har en Black&Deckertatuering på ryggen. Funderar även på att göra en Skil på överarmen

gifen skrev:
Var faktiskt den första maskinen jag blev riktigt frällst vid, läst all negativ feedback och fattar ingenting av den, använder min varje dag vi parkettläggning, bänkskiveurskärningar mm och har aldrig ägt en så bra sticksåg, har provat kamraternas makitor och boshar men är inte ett dugg imponerad, visst att makitan inte vibrerar fullt lika mycket men så är det ju som att hålla i en skogaholmslimpa, samma med boshen. Dewalten har jag inte ens provat men den ryser man ju av bara av att kolla på:)

Men som sagt, måste ju vara nått jävla måndagsexemplar av min maskin eftersom det endast verkar vara jag som är nöjd med den:)
Jag tycker också att min är bra. Enda jag inte gillar är inställningen av klaffarna för bladstyrningen. Tycker du att den är bra? Jag tycker det tar tid, och dessutom är det lite klurigt att få lika mkt "frigång" på båda sidor om bladet, och dessutom måste man ändra när man bytar till tjockare blad (vilket man inte behöver på boschen som jag har fattat det?)

mattiasp skrev:
Jag får nog kasta ut ett flertal verktygsb*gar från forumet, inklusive mig själv, för förseelsen "smygreklam". Kanske är det bäst att stänga ned hela forumavdelningen? Vi får träffas IRL i stället. Vi kan ha en hemlig lokal någonstans, hålla oss med hemliga riter, såsom dominofräsning och börja bära lederhosen, vit skjorta, svart snickarväst och hatt.

Finns det någon på forumet som har en Festool-tatuering?
Ingen tatuering men dock lämplig lokal, skjorta och hatt :D

geschwint skrev:
Fast jag får nog säga att jag kommit ut ur garderoben nu. Min fru konstaterar att jag har en del svartgröna saker numera istället för de bebisblå, fast de lever kvar också.
Vad håkens är det för maskiner du har haft?
De enda bebisblå maskiner jag har sett var någon power super ultra skruvdragare för en 350dineros eller så :eek:

CCPusher skrev:
Ingen tatuering men dock lämplig lokal, skjorta och hatt :D

Vad håkens är det för maskiner du har haft?
De enda bebisblå maskiner jag har sett var någon power super ultra skruvdragare för en 350dineros eller så :eek:
en vild gissning är att de bebisblå är makita, vilka ju geschwint som bekant har en viss fetisch för:)

Det kanske är Einhell?

raveper skrev:
Kan tipsa om en annons på blocket för er Festool frälsta. [länk]
Sänksågen och stickisen blir/är han nog av med men priset på dragarn är satt för högt...

Rund_skruvad skrev:
raveper skrev: Kan tipsa om en annons på blocket för er Festool frälsta. [länk]

Kan 8500kr vara ok pris för alla tre (jag frågar åt en kompis..... så klart) :o:rolleyes:
Som sagt sågarna har ett bra pris. För 8500 får du alltså dragarn för 3200 vilket är rimligt/kanske lite högt. (Sålde samma dragare för just det priset för ngn månad sedan). Å andra sidan så duggar ju inte Festool-annonserna så tätt precis...

Skulle dock rita ett kors i taket om ngn av sågarna är kvar...

Snorunge skrev:
Nä men jag har ett Festool-armbandsur.:)
Haft?
Gick det sönder???:rolleyes::D

Priset på stickisen var väl inte specielt bra, den kan du ju köpa ny för 2195 + moms utan att pruta...

ottot skrev:
Priset på stickisen var väl inte specielt bra, den kan du ju köpa ny för 2195 + moms utan att pruta...
Var?

Micke184 skrev:
Var?
Jag har med sett det priset flera ställen. Bl.a. här i Växjö.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.