Broder Cheesus postade följande citat av den engelske artonhundratalspoeten John Ruskin i Viksbergstråden på övrigt. Den var träffande även för hur man kan se på sina inköp av verktyg, maskiner och fordon:

"It's unwise to pay too much, but it's unwise to pay too little.
When you pay too much you lose a little money, that is all.
When you pay too little, you sometimes lose everything,
because the thing you bought was incapable of doing the thing you bought it to do.
The common law of business prohibits paying a little and getting a lot - it can't be done.
If you deal with the lowest bidder, it's well to add something for the risk you run.
And if you do that, you will have enough to pay for something better."

Den kan man recitera för frugan nästa gång man kommer hemdragandes med en
välfylld Systainer...:)

"Broder Chessus"

Jisses det finns verkligen en Festool sekt på byggahus.se:D

H
TommyJ skrev:
"Broder Chessus"

Jisses det finns verkligen en Festool sekt på byggahus.se:D
Nja det är nog bara fråga om ren marknadsföring.
Vill man få in ett nytt märke bland de etablerade så är det billigare att göra gratisreklam på forum än att betala för dyra annonser.

holmertz skrev:
Nja det är nog bara fråga om ren marknadsföring.
Vill man få in ett nytt märke bland de etablerade så är det billigare att göra gratisreklam på forum än att betala för dyra annonser.
Nu är jag inte riktigt med... menar du att Festool är ett nytt oetablerat varumärke i sitt segment?

bygga_bo skrev:
Nu är jag inte riktigt med... menar du att Festool är ett nytt oetablerat varumärke i sitt segment?
Jag tror snarare att poängen i holmertz uttalande är att det finns skribenter på forumet som skriver positivt om festool för att de får någon form av ersättning av festool.

Strålande tanke! Att jag inte har tänkt på att anmäla mig för detta, jag skriver ju i positiva ordalag om festool typ 1 gång/dag eller så. Var signar man upp, och framförallt - vad får man?

O måste man lämna tillbaka prylar när man är mindre nöjd med festool och uttrycker detta? För i så fall kan jag tänka mig att sluta med det:)

Festool eller inte men citatet stämmer ju sjukt bra :)

Jag får nog kasta ut ett flertal verktygsb*gar från forumet, inklusive mig själv, för förseelsen "smygreklam". Kanske är det bäst att stänga ned hela forumavdelningen? Vi får träffas IRL i stället. Vi kan ha en hemlig lokal någonstans, hålla oss med hemliga riter, såsom dominofräsning och börja bära lederhosen, vit skjorta, svart snickarväst och hatt.

Finns det någon på forumet som har en Festool-tatuering?

Inte än!!

:D

Fast jag får nog säga att jag kommit ut ur garderoben nu. Min fru konstaterar att jag har en del svartgröna saker numera istället för de bebisblå, fast de lever kvar också.

mattiasp skrev:
Finns det någon på forumet som har en Festool-tatuering?
Nä men jag har ett Festool-armbandsur.:)

Oj, förlåt mig Cheesus, jag försa mig där, hoppas du kan överse med detta uttalande.

Jag fick förresten hem alla saker Festool gett mig för reklamen här idag: En Kapex, en Domino och en CS70. Därför kan jag varmt rekommendera alla att göra reklam för Festool här.

Dessutom känns det extra bra att veta att Ruskin skrev dikten som en hyllning till DSS 80 (Dampf SenkSäge, den första, ångdrivna, sänksågen).

Sen förstår jag inte varför våra tatueringar kommer på tal, det ska ju inte yppas, då kan man lika gärna börja prata om Festoolporslinet.

Om forumet stänger ses vi i Kryptan, ni vet själva vilka det gäller.

Som jag ser det som inte äger någon festool men underbara Flex och trendiga Hitachi en del säkra Bosch någon slitvarg Makita med tillhörande förbruknings material som lenox såglad, borrar från AEG och klingor från Dewalt, kunde jag inte läsa att mr Handyman nämner Festool (snygg hyvel, måste vara en stanley) en enda gång.
Förövrigt tar jag starkt avstånd till smygreklam.

Hultafors rak av bara
:p

Redigerat:
Finns ju vissa svårigheter att klara samtliga uppdrag med hultafors dock... :)

gifen skrev:
Finns ju vissa svårigheter att klara samtliga uppdrag med hultafors dock... :)
svårt och svårt...

det blir rakt iaf...:D

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.