3 845 läst ·
19 svar
4k läst
19 svar
Smutsfilter nibe s325
Det hände i år igen så fort det började bli kallt ute.O obrinck skrev:
Öppnade alla ventiler på fullt, återställde larmet 3-4 gånger sen försvann det och nu har det varit borta i snart 2 månader.
Det var en av termostaterna som inte var på fullt, tror det var den som spökade.
Samma larm även här. Får det återkommande på en hyfsat ny installation när utetemperaturen närmar sig nollan.
*Smutsfilgret alltid rent
*Inga termostater till elementen, bara vred som står vidöppna.
*ingen luft i systemet
Vi saknar arbetstank I vårt system. Kan det vara för lite värme/volym i kretsen som ger felkoden “lågt flöde vid avfrostning“?
Andra som fått bukt med problemet?
*Smutsfilgret alltid rent
*Inga termostater till elementen, bara vred som står vidöppna.
*ingen luft i systemet
Vi saknar arbetstank I vårt system. Kan det vara för lite värme/volym i kretsen som ger felkoden “lågt flöde vid avfrostning“?
Andra som fått bukt med problemet?
Jag rensade filtret som var igensatt sen funkade detK kinevenow skrev:Samma larm även här. Får det återkommande på en hyfsat ny installation när utetemperaturen närmar sig nollan.
*Smutsfilgret alltid rent
*Inga termostater till elementen, bara vred som står vidöppna.
*ingen luft i systemet
Vi saknar arbetstank I vårt system. Kan det vara för lite värme/volym i kretsen som ger felkoden “lågt flöde vid avfrostning“?
Andra som fått bukt med problemet?
Får också båda dessa larm när temperaturen pendlar runt nollan. Får inga vettiga svar från Nibe så gissar att man får leva med dessa larm.K kinevenow skrev:Samma larm även här. Får det återkommande på en hyfsat ny installation när utetemperaturen närmar sig nollan.
*Smutsfilgret alltid rent
*Inga termostater till elementen, bara vred som står vidöppna.
*ingen luft i systemet
Vi saknar arbetstank I vårt system. Kan det vara för lite värme/volym i kretsen som ger felkoden “lågt flöde vid avfrostning“?
Andra som fått bukt med problemet?
Klicka här för att svara