I fredags var en tekniker från elbolag hos oss för rutinkontroll av vår nya elmätare. Inget konstigt där, han ringde på för att meddela att strömmen skulle brytas och sedan för att den var på igen.
Vad han glömde meddela var att han monterat en antenn på elskåpets dörr så vi inte längre kan stänga det skåp där elmätarens skåp sitter på väggen.
Jag felanmälde och det kommer en för att titta på det.
Min fråga till er som kan något är om denna antenn måste sitta på en bestämd plats eller om den till exempel skulle kunna monteras på sidan av plåtskåpet. Så jag har lite kunskap när tekniker kommer.
Vad han glömde meddela var att han monterat en antenn på elskåpets dörr så vi inte längre kan stänga det skåp där elmätarens skåp sitter på väggen.
Jag felanmälde och det kommer en för att titta på det.
Min fråga till er som kan något är om denna antenn måste sitta på en bestämd plats eller om den till exempel skulle kunna monteras på sidan av plåtskåpet. Så jag har lite kunskap när tekniker kommer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Är tämligen säker på att denna kommer med färdigkopplad kabel som ansluts direkt till mätaren
Ett alternativ är att dra fram ett rör från mätarskåpet som slutar i ett rörutlopp på fasaden
Så har jag gjort ifall de måste montera antenn till min mätare
Jag har mitt skåp dolt bakom en lucka i fasaden
Ett alternativ är att dra fram ett rör från mätarskåpet som slutar i ett rörutlopp på fasaden
Så har jag gjort ifall de måste montera antenn till min mätare
Jag har mitt skåp dolt bakom en lucka i fasaden
Redigerat:
Be att få den placerad på sidan av skåpet det är inget problem med det. Den som satt den där har nog bara följt sin invanda instruktion det är en vanlig placering med ibland till och med förberedd genomföring i det häradet.
Nu är det löst. Det kom ingen tekniker på måndagen som utlovat men en vecka senare -efter en del påstötningar- kom det en och bytte mot en annan antenn. Så nu kan vi stänga skåpet.
Klicka här för att svara
