6 133 läst ·
33 svar
6k läst
33 svar
Smart elcentral, skippa strömbrytare?
M Mercyinyou skrev:Ingen har nämnt svenska företaget ”Plejd”. Kan låta som en försäljare här men vill verkligen framhäva enkelheten och användarvänligheten som dessa genier utvecklat. En ”puck” som du installerar fördelaktigen bakom samtliga strömbrytare i huset/lgh. Dessa jobbar sedan i ”mesh”. Funktionerna ställer du enkelt i lugn och ro i soffan med appen. Jag är själv elektriker och föreslår ofta plejdpuckar som lösningar när folk vill kunna ändra ”styrningar” eller ”tändningar” men även ”scenarion” själva. Däremot saknar dom RGB-och RGBV- osv. -gränssnitt vad jag vet. Om man nu är inne på att göra huset/lgh till en nattklubb.
Läs på om Plejd på deras hemsida.
Går ju att ha deras trådlösa brytaren som drivs med batteri. De sätts fast med tejp på väggen och pucken installeras i takdosan. Jag har det så hemma. Funkar perfekt
Vet en som ville ha KNX i huset och styra allt, då går alla vägguttag/strömbrytare/lampor ner till en centraldel, många delar blev det och ett skåp på 2X2 meter för att få plats med allt. Klart denna är nöjd med att styra allt från något. Dyrt blev det ( 4 X priset för en vanlig installation ) , men har man lastbil att köra penar i så vad.
Medlem
· Blekinge
· 12 224 inlägg
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden