Sedan vi kopplade in våran pelletspanna har det börjat smälla inne i tvättstugan när pannan laddar tanken via kulvertrör från garaget.
Någon som har haft något liknande scenario eller har någon ide vad det kan vara?
Borde väl vara kopparrören (28mm) eller acktanken som utvidgas när det blir temp skillnad. Mycket irriterande iallafall.
Vad kan man göra?
 
kulle
Kan möjligtvis vara luft i systemet som orsakar smällarna, eller om ni har en laddomat 21-60 så kan backventilen göra så att det smäller
 
Ok. Luften har jag haft strul med så det kan kanske vara en förklaring. Nån laddomat har jag inte
 
Är nu helt säker på att det är tanken som smäller. Detta sker när trycket ökar snabbt. Händer aldrig på sommaren när solfångarna värmer och trycket ökar mer långsamt.

Tanken heter Dalatanken. Är det någon mer som har eller har haft liknande problem och vet vad man skall göra.?
Ska man man bara acceptera detta?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.