1 881 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Smäller vid ack tanken.
Sedan vi kopplade in våran pelletspanna har det börjat smälla inne i tvättstugan när pannan laddar tanken via kulvertrör från garaget.
Någon som har haft något liknande scenario eller har någon ide vad det kan vara?
Borde väl vara kopparrören (28mm) eller acktanken som utvidgas när det blir temp skillnad. Mycket irriterande iallafall.
Vad kan man göra?
Någon som har haft något liknande scenario eller har någon ide vad det kan vara?
Borde väl vara kopparrören (28mm) eller acktanken som utvidgas när det blir temp skillnad. Mycket irriterande iallafall.
Vad kan man göra?
Är nu helt säker på att det är tanken som smäller. Detta sker när trycket ökar snabbt. Händer aldrig på sommaren när solfångarna värmer och trycket ökar mer långsamt.
Tanken heter Dalatanken. Är det någon mer som har eller har haft liknande problem och vet vad man skall göra.?
Ska man man bara acceptera detta?
Tanken heter Dalatanken. Är det någon mer som har eller har haft liknande problem och vet vad man skall göra.?
Ska man man bara acceptera detta?
Klicka här för att svara