hej. Har problem med läckage vid låset på ytterdörren och behöver hjälp hur det åtgärdas.

Är det någon/några skruvarna på motsvarande sida som behöver justeras?

Tacksam för hjälp
 
  • IMG_1396.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_1398.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_1397.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_1399.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
Jorel03
  • Laddar…
Vad menar du men "läcker vid låset"?

Hur är det med springorna runt dörrbladet?
Är det samma bredd på motståndare sidor?
Är det samma bredd längs hela springan eller är spring(an/orna) kilformade?
 
Tack för svar. Det drar in kalluft. Resten av dörren är tät men just vid låset drar det in väldigt mycket kallluft
Ska mäta och återkommer
 
Hej! ang bilden är slutblecket är det infällt eller ligger det utanpå karmen ?
Ser ut som nåt hemmajobb tycker jag.
//Goerana
 
G goerana skrev:
Hej! ang bilden är slutblecket är det infällt eller ligger det utanpå karmen ?
Ser ut som nåt hemmajobb tycker jag.
//Goerana
Slutblecket ligger utanpå karmen, ska det vara infällt?
 
Har även ett ovanför och under slutblecket som används när handtaget lyfts, men där har jag inte så mycket drag av kalluft. Det är primärt vid handtaget/låset det drar
 
  • IMG_1401.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_1400.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.