5 338 läst ·
9 svar
5k läst
9 svar
Smålandsvillan Torpargrund
Hej.
Är lite inne på att bygga med Smålandsvillan.
Vad jag har förstått så gör de inte grunden själva utan "lejjer" bort detta till en annan firma.
Någon som har upphandlat detta själva?
Eller någon som vet ca pris för en torpargrund ca 100kvm?
Eftersom min blivande man är före detta murare tänkte vi eventuellt göra grunden själva men han har aldrig hållt på med priser och sånt, därav frågan om pris.
Tack på förhand
Mvh LoKa
Vad jag har förstått så gör de inte grunden själva utan "lejjer" bort detta till en annan firma.
Eftersom min blivande man är före detta murare tänkte vi eventuellt göra grunden själva men han har aldrig hållt på med priser och sånt, därav frågan om pris.
Tack på förhand
Mvh LoKa
Hej
Jag har just grunden klar
93m2
grund ca 40 000
dräneringsgrus och singel ca 25000 (stort hål)
dränering och dagvattenrör ca 3000
grävning ca 15000
mvh Jonas
bygger lösvirke
Jag har just grunden klar
93m2
grund ca 40 000
dräneringsgrus och singel ca 25000 (stort hål)
dränering och dagvattenrör ca 3000
grävning ca 15000
mvh Jonas
bygger lösvirke
Tänk bara på att du även måste ha schakt med i kalkylen. Det kan ju bli dyrt, beroende på hur tomten ser ut. Vad ska ni bygga för hus?LoKa skrev:Hej.
Tack på förhand
Mvh LoKa
hej hej hej,
vi bygger med smålandsvillan.
När du köper smålandsvillan köper du bara "huset". Säljaren på smålandsvillan hjälper dig hela vägen med det är lite som skall fixas. Ta och ring till en säljare
så berättar han/hon hur det funkar, men det är inte sådär himla svårt.
Räkna med iallafall 200tkr om du lejer bort arbetet och de flesta firmor klarar detta på 1 vecka om dt inte är några problem.
det priset är bara för husgrunden. ska du ha ett garage så tillkommer ju det. lejer ni det kostar det oftast mellan 800 - 1200.-/m2 utan värme och sånt. Går att få billigare och dyrare.
hoppas att man kan hjälpa till lite iallafall
vi bygger med smålandsvillan.
När du köper smålandsvillan köper du bara "huset". Säljaren på smålandsvillan hjälper dig hela vägen med det är lite som skall fixas. Ta och ring till en säljare
så berättar han/hon hur det funkar, men det är inte sådär himla svårt.
Räkna med iallafall 200tkr om du lejer bort arbetet och de flesta firmor klarar detta på 1 vecka om dt inte är några problem.
det priset är bara för husgrunden. ska du ha ett garage så tillkommer ju det. lejer ni det kostar det oftast mellan 800 - 1200.-/m2 utan värme och sånt. Går att få billigare och dyrare.
hoppas att man kan hjälpa till lite iallafall
Vi har tänkt att bygga Villa Kalmar.
Har genom Smålandsvillan hittat en jättefin helt plan tomt.
Arbetet med grunden kommer antgaligen min sambo och hans morfar göra.
I kalkylen ligger det 250000 för grund och schakt+ 125000 extra fyllnad.
Tyckte att det låter mycket.
Men vad vet jag
Hade hoppats med att komma undan med strax över 100000 om vi kan göra den själva. Eftersom tomten kostar rätt så mycket vill man ju försöka spara in på resten.
Tack till alla som tagit sig tid att svara
Mvh LoKa
Har genom Smålandsvillan hittat en jättefin helt plan tomt.
Arbetet med grunden kommer antgaligen min sambo och hans morfar göra.
I kalkylen ligger det 250000 för grund och schakt+ 125000 extra fyllnad.
Tyckte att det låter mycket.
Men vad vet jag
Hade hoppats med att komma undan med strax över 100000 om vi kan göra den själva. Eftersom tomten kostar rätt så mycket vill man ju försöka spara in på resten.
Tack till alla som tagit sig tid att svara
Mvh LoKa
Klicka här för att svara