dd88 dd88 skrev:
Fick precis svar från Ljustema:

"Tyvärr är det inte möjligt att klämma in den, den behöver ha lite luft också (avstånd till glaset) för att det inte ska bli för varmt vilket gör att den går sönder fortare."

Så jakten fortsätter.
Jag har en ljustema slinga runt poolkanten, dock 2.5W varianten, behöver du verkligen 10W.
Har svårt att tro att den skulle dö av värmeslag.
Det är bra tryck i ljuset, jag kör vår på 10% styrka.
Det här är 2600K, ska byta till 3000K snart.
Pool med ljustemaslinga på kvällen, trätrall, staket och växter i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
dd88
  • Laddar…
Peter2400 Peter2400 skrev:
Jag har en ljustema slinga runt poolkanten, dock 2.5W varianten, behöver du verkligen 10W.
Har svårt att tro att den skulle dö av värmeslag.
Det är bra tryck i ljuset, jag kör vår på 10% styrka.
Det här är 2600K, ska byta till 3000K snart.
[bild]
Tack för bra referens!

Upplever du att 2.5W blir varm?
 
  • Gilla
AntonSandegren
  • Laddar…
dd88 dd88 skrev:
Tack för bra referens!

Upplever du att 2.5W blir varm?
Inget jag har tänkt på, men har svårt att tro att den kan bli för varm med den låga effekten om den dessutom sitter utomhus.
Första slingan vi köpte, den på bilden 2600K, hade ett glapp i sig, min fru tyckte dessutom att den hade för gult ljus.
Kontaktade ljustema som snällt nog kunde tänka sig att skicka en 3000K som ersättning för vår trasiga.
Har dock inte bytt än.
 
Peter2400 Peter2400 skrev:
Inget jag har tänkt på, men har svårt att tro att den kan bli för varm med den låga effekten om den dessutom sitter utomhus.
Första slingan vi köpte, den på bilden 2600K, hade ett glapp i sig, min fru tyckte dessutom att den hade för gult ljus.
Kontaktade ljustema som snällt nog kunde tänka sig att skicka en 3000K som ersättning för vår trasiga.
Har dock inte bytt än.
Hur är ”slangen”, går den pressa ihop ett par mm eller är den fast?
 
dd88 dd88 skrev:
Hur är ”slangen”, går den pressa ihop ett par mm eller är den fast?
På den här videon, som jag använde när jag reklammerade slingan hos ljustema, ser man hur den är uppbyggd.
Det är ganska hårt gummi, tror inte du ska räkna med att kunna pressa ihop den något nämnvärt.
 
Skulle du inte dimma den ändå? Då behöver du nog inte bekymra dig om värmen. Dimma aldrig upp den över 70 % så har du lång livslängd även om den är lite instängd. Samma trick används för halogenlampor; dimmer på 90 % konstant och sedan strömbrytare. Halogenerna håller för evigt!
 
Äntligen fått förstudien klar för detta projektet. Kommer köpa Hide a lite Ledstrip RX, 24V 6m.

Den passar i profilen och är dimbar med Plejd CTR-01 om man kör trafo MDR från Hide a lite (dimbar 1-10V)

Viktigast för mig var att den gick styra med Plejd, så hoppas att det blir en bra lösning)
 
  • Gilla
Leif i Skåne
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.