Hej,
För två år sedan köpte jag min lägenhet och har länge vart inne på att byta bänkskivan till sten/komposit och måla om köksluckorna till en annan nyans.
Nu har jag istället börjat fundera på att byta ut kyl och frys till integrerade, men då måste jag även byta ut samtliga luckor, då befintliga luckor inte finns kvar längre. Tänker att priset då hamnar runt omkring 100.000 kr inkl. ny bänkskiva.
Jag skulle verkligen uppskatta smakråd, hur skulle ni tänka?
För två år sedan köpte jag min lägenhet och har länge vart inne på att byta bänkskivan till sten/komposit och måla om köksluckorna till en annan nyans.
Nu har jag istället börjat fundera på att byta ut kyl och frys till integrerade, men då måste jag även byta ut samtliga luckor, då befintliga luckor inte finns kvar längre. Tänker att priset då hamnar runt omkring 100.000 kr inkl. ny bänkskiva.
Jag skulle verkligen uppskatta smakråd, hur skulle ni tänka?
integrerad kyl och frys är mindre invändigt än en vanlig, jag skulle inte tycka att det var värt det.
Att måla luckorna (eller lämna för omlackering) är ju en ganska enkel och inte alltför dyr grej, det skulle säkert kunna göra köket lite personligare.
Jag tycker ditt kök har lite knepig layout i dagsläget, men jag vet inte heller förutsättningarna, det kanske inte går göra så mycket bättre. Med det sagt skulle jag nog dra mig för att investera en större summa pengar i köket som det ser ut nu, om det var hemma hos mig.
Att måla luckorna (eller lämna för omlackering) är ju en ganska enkel och inte alltför dyr grej, det skulle säkert kunna göra köket lite personligare.
Jag tycker ditt kök har lite knepig layout i dagsläget, men jag vet inte heller förutsättningarna, det kanske inte går göra så mycket bättre. Med det sagt skulle jag nog dra mig för att investera en större summa pengar i köket som det ser ut nu, om det var hemma hos mig.
Administrator
· Skåne
· 8 353 inlägg
Jag gillar integrerad kyl och frys och tror det vore ett lyft, helt klart. Hur stor är lägenheten? Tänker på hur många ni är i hushållet och hur stor kyl och frys man behöver. Jag tycker det ser väldigt väl tilltaget ut med denna dubbla och inte gör så mycket om man förlorar några liter?
Lägenheten är en 4a på 88 kvm. Vi är två vuxna och ett barn. Det är skönt med två kyl och frys men vi fyller sällan upp dom, så att bli av med lite utrymme kommer nog inte påverka oss så mycket.Marlen Eskilsson skrev:
Köket är centralt i lägenheten och det är ofta där vi hamnar mest när vi har besök. Därför har vi nu funderat på att göra om det
Kan du lägga upp en planlösning?
Administrator
· Skåne
· 8 353 inlägg
Det ger ett lugnare helhetsintryck och känns mer som ett vanligt rum med helintegrerade vitvaror, men det vet du säkert.C Carlsonn skrev:Lägenheten är en 4a på 88 kvm. Vi är två vuxna och ett barn. Det är skönt med två kyl och frys men vi fyller sällan upp dom, så att bli av med lite utrymme kommer nog inte påverka oss så mycket.
Köket är centralt i lägenheten och det är ofta där vi hamnar mest när vi har besök. Därför har vi nu funderat på att göra om det![]()
Jag hade nog kollat på möjligheten att måla luckorna och byta beslag. Personligen ogillar jag integrerade kylskåp så hade nog satsat på ett kylskåp med franska dörrar.
Tack för smakråden. Själv så gillar jag integrerade kyl och frys. Har börjat fundera på en mellanväg.
Att hitta en firma som har väldigt snarlika luckor som dom vi redan har, och då köpa två sådana och integrera kyl och frys, sen lämna in resterande luckor på lackering.
Att hitta en firma som har väldigt snarlika luckor som dom vi redan har, och då köpa två sådana och integrera kyl och frys, sen lämna in resterande luckor på lackering.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Ansluta diskmaskin till köksblandare
Vatten & Avlopp -
Hjälp med förvaring i kökstillbyggnad
Utbyggnad och tillbyggnad -
Byta extern köksfläkt till vanlig, kan motorn vara kvar på taket?
Kök -
Köksfläkt - Byte från återcirkulation till mekanisk frånluft?
Ventilation -
Dricksvattenslang, från utkastare till utekök
Vatten & Avlopp