Byggahus.se
Hej
Jag har tänkt anmäla att jag vill ha slutbesiktning för utbyggnaden jag gjort. Några saker jag undrar över. Handläggaren vill att kontrollplanen skickas in ifylld. Lite osäker på ett par saker där.

På kontrollplanen finns en punkt som heter 'det byggdas placering' & det står att en mätingenjör kontrollerar det. Är det ngt jag ska kalla till mig innan jag skickar in kontrollplanen för slutbesiktningen? Och beställer jag det isf från kommunen? Eller sker detta i samband med besiktningen?

Jag undrar även om vad det är för sakkunnighetsintyg det är & vad jag får det från? Vad innebär det? Hon skrev att jag behöver ordna det men det finns ingen punkt på kontrollplanen om detta. Bollat tillbaka men svaren drööööööjer.

Ett par saker till undrar jag över. Jag har inte satt dit hängrännorna än & nydragna elen är inte påkopplad. Elektrikern ska komma tillbaka vid senare tillfälle för det.
Tror ni att besiktningen kommer störa sig på att jag inte är klar med rännorna? Gället 15m2 utbbygnad från hus. De ska ju upp så småningom.
Så länge elen inte är påkopplad behöver jag beskriva & ta upp detta i kontrollplanen? Mkt av elen är eg. dragen utifall jag ska ha el där.

Ska bli så skönt den dagen detta är klart. Hoppas så innerligt mkt att han inte ska bråka om ngt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.