Sonen (11,5 år) har gjort ett litet skrin i träslöjden som han ville behandla med vit Osmo dekorvax. Tyvärr så hade han redan lackat med något så jag förklarade att lacken nog måste slipas bort först. Sedan så kom jag på att sickeln ju är perfekt till detta. Så jag föreslog att han skulle hänga med och nu är han väldigt entusiastisk över detta. Han får dock åka hem innan det är dags för öl med finnarna.

• Gilla
Masses och 4 till
  • Laddar…
Microkatten
Kanhända att jag har möjlighet att titta in en stund i morgon? Dock utan cyck..cicka...sicklar då jag inte äger några dylika. Men det vore trevligt att hälsa på Daniel och andra bygghussnickare!

• Gilla
Daniel_N och 1 till
  • Laddar…
Cykeln tänkte jag (som alltid) lämna hemma men en sickel kan du nog få låna om du vill.

• Gilla
Microkatten
  • Laddar…
Microkatten
Det var snällt, om jag får prova på några tag så vore det ju skoj! Har dock inte med mig eget trä.

Har på omvägar hört att @Pysslarn gått med i en stenhård träningsgrupp för att överleva Glorias fram till tolvslaget i år.:geek:

Grupp av äldre personer som deltar i nordisk gång på en kullerstensbelagd väg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Marcussjogren och 2 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Har på omvägar hört att @Pysslarn gått med i en stenhård träningsgrupp för att överleva Glorias fram till tolvslaget i år.
Du får passa dig, Pysslarn är den halländska hyvelbär..eh..fan-bäraren (dammtrasan som ska användas under hyveln ni skåningar ska lyfta) ;)

• Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Du får passa dig, Pysslarn är den halländska hyvelbär..eh..fan-bäraren (dammtrasan som ska användas under hyveln ni skåningar ska lyfta) ;)
Lugnt, jag har lagt ut ett kanelbullespår som leder in under planhyveln. @phl kommer hiva upp hyveln som om den vore frigolit för att komma åt kakorna.

alt="Planhyvel i snickeriverkstad med ett spår av kanelbullar på golvet leder fram till maskinen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
Cookies!

Ola C Ola C skrev:
Har på omvägar hört att @Pysslarn gått med i en stenhård träningsgrupp för att överleva Glorias fram till tolvslaget i år.:geek:

[bild]
Stenhård vill jag nog inte säga men visst har jag tränat lite.

Insåg att lite soft stavgång med goa pensionärer räckte mer än väl för att hålla jämna steg med vissa av de lite mer tävlingsinriktade i gänget och kunna gå hela vägen på Glorias. Kommer att bli mysigt!

//Ronnie

• Gilla
Ola C
  • Laddar…
Dyker in på förmiddagen men avviker nog för ett aeronautiskt gästspel någon mil bort. Glorias är givet (trots begränsat ølsortimang och hockeytokiga finnar) :)

Är inte alls avis...
Frugan fyller år och det skall packas inför flytt. Så får stanna på hemmaplan.

Ha det så kul!

Shakula Shakula skrev:
Är inte alls avis...
Frugan fyller år och det skall packas inför flytt. Så får stanna på hemmaplan.

Ha det så kul!
Inte jag heller..inte alls avundsjuk..nä...laddar för att jobba natt..
Men ni där nere, tänk inte på oss..bara ha kul.. !

;)

Nästa gång hoppas jag att jag ska kunna hänga på.

Nu tillbaka efter en lärorik dag och en kul kväll. Tack alla ni som delar med er av er kunskap men framförallt till Daniel för arrangemanget!

• Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
Tack själv, en riktigt kul o intressant dag!

Stort tack till alla för en trevlig och utvecklande dag i gott sällskap och framför allt tack till dig Daniel som arrangerar de här dagarna.
Tack också för ännu en lyckad kväll på Glorias med intressanta samtal och många skratt. Vi lyckades ju tom överrösta den finländska klacken... :)

//Ronnie

• Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.