Jag ämnar dyka upp!
Är det bara plana ytor som skall sicklas, eller blir det även profilerade ytor?

2 221341p skrev:
Jag ämnar dyka upp!
Är det bara plana ytor som skall sicklas, eller blir det även profilerade ytor?
Välkommen! Du väljer själv vad du vill sickla;) tekniken för att slipa/underhålla är lik.

Jag är gärna med igen!

• Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
Jag tänkte dyka upp, åtminstone på öldrickandet men kommer även på dagen om jag är färdig med golvläggandet.

• Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
Tips på pub/krog i Lund där man kan sitta i eget rum o prata (med många hörselskadade snickare behövs det oftast för att vi ska han en chans att höra vad folk säger). Rummet på Glorias där vi brukar sitta var visserligen ledigt, men någon sorts Finsk förening har bokat rummet bredvid och ska se Finland - Kanada i hockey. Så nu funderar jag på andra alternativ.... Tankar?

Bokar man bord på Inferno så är det skapligt lugnt, annars funkar ju Bishops men det är lite stökigare.

Daniel_N Daniel_N skrev:
någon sorts Finsk förening har bokat rummet bredvid
Heidi blev plötsligt väldigt intresserad av att följa med. "Åhhhhhh, då kan jag sitta bland finnarna!" sa hon med djup fosterlandssaknad i rösten.

Ok sa jag, kan du se till att dom håller sig tysta o lugna då?

"Nääää, vi ska ju se på hockey!!":)

Jag undrar om inte fördelen med egen kuppe överväger trots Finländska fosterlandsälskande grannar? De kanske t.o.m kan komma med lite tips om hur man fixar snygga sinkfogar, eller vad som helst för den delen, med yxa. Är den bara vass nog så ... ;)

Men allvarligt talat så vet jag inget annat ställe där man kan boka eget rum, skulle kanske vara Grand då. (Å andra sidan så har jag inte koll på så många ställen över huvud taget.)

• Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Heidi blev plötsligt väldigt intresserad av att följa med. "Åhhhhhh, då kan jag sitta bland finnarna!" sa hon med djup fosterlandssaknad i rösten.

Ok sa jag, kan du se till att dom håller sig tysta o lugna då?

"Nääää, vi ska ju se på hockey!!":)
Haha, kunde jag väl tänka mig. Hälsa henne att hon är varmt välkommen. Det bjuds inte på hockey men vin däremot:)

jac jac skrev:
Jag undrar om inte fördelen med egen kuppe överväger trots Finländska fosterlandsälskande grannar? De kanske t.o.m kan komma med lite tips om hur man fixar snygga sinkfogar, eller vad som helst för den delen, med yxa. Är den bara vass nog så ... ;)

Men allvarligt talat så vet jag inget annat ställe där man kan boka eget rum, skulle kanske vara Grand då. (Å andra sidan så har jag inte koll på så många ställen över huvud taget.)
Det har du nog rätt i. Dessutom varar ju inte en hockeymatch hur länge som helst

Är det inte så att det numera är tradition att vi ses på Glorias för att äta, dricka och fortsätta dagens intressanta samtal? Har vi inte tidigare kunnat uthärda möhippor och firmafester och och annat "mayhem" och ändå njuta och uppleva det ädla samförstånd endast intresserade av finsnickari kan dela? Eller är jag ute och cyklar igen...

Tycker att:

Vi kan väl överrösta några patriotiska finländare (dålig koll på Heidis röstresurser iofs men skulle ändå vara trevligt att träffa henne igen), Glorias ligger bra till och en extra poäng ur mitt perspektiv är att jag hittar dit. Å andra sidan tar jag mig dit ni andra är så bestäm ni. Det kommer att bli sådär sedvanligt trevligt ändå!

//Ronnie

Fast Bishops ligger bredvid glorias, och inferno ligger rakt ner för samma gata ;)

Daniel_N Daniel_N skrev:
Dessutom varar ju inte en hockeymatch hur länge som helst
Efter första perioden står det 4-0 till Kanada och då borde finnarna gå ner i decibellnivå.

All right...eftersom det nu finns överväldigande argument som styrker att finnarna kommer att förlora/vara ganska tysta/bli överröstade och det dessutom inte finns något annat ställe m avskilda rum så har jag bokat Glorias kl 19 till oss.

• Gilla
Pysslarn och 2 till
  • Laddar…
Jag hänger gärna på...!

• Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.