A Arne999 skrev:
japp ja har varit och fått mig precis en sånn slip nu tog ett 23 ett 60 ett 80 papper (dubbelsidigt) hoppas det räcker. Fick med diamantskivan som backup.

Hinnan absolut men den måste ju ta nån 10-del ändå fför att komma ner till hela ytan

På cramo visste dom dock inte vad det va för korn pappret men hoppas det duger
Använd inte diamantskivan. Då blir det dyrt. Jag fick också med en och när jag lämnade tillbaka så ville dom ha typ 2000 kr i hyra. När jag sa att det var ju typ 300 kr för maskinen så sa dom att det är diamantskivan som kostar och ska slipas. Hade dock inte använt och slapp då.

• Gilla
Arne999
  • Laddar…
så nu har ja slipat av . Börja med ett 60 papper tog väll lite men inget vidare och blev ganska snabbt "slött"

Bytte till 34 eller om det va 36. Bet hyfsat i början men det tog inte många min förrän även det blev ganska lamt. Blev av med lite mer "ljusgrått" men absolut inte allt. Känns helt omöjligt utan diamant.

mailat med hagmans och dom vågar ju såklart inte säga så mycket baserat på min beskrivning och bilder men sa att det borde räcka mes slippapper så ja får väll anse det va OK.. Hade ja gjort slipningen från början hade ja nog kört med diamant direkt dock men efter att ha investerat såpass mkt tid och pengar i slipning nu så känns det som att det sista inte är värt besväret. Risk att det blir ringar också

A Arne999 skrev:
så nu har ja slipat av . Börja med ett 60 papper tog väll lite men inget vidare och blev ganska snabbt "slött"

Bytte till 34 eller om det va 36. Bet hyfsat i början men det tog inte många min förrän även det blev ganska lamt. Blev av med lite mer "ljusgrått" men absolut inte allt. Känns helt omöjligt utan diamant.

mailat med hagmans och dom vågar ju såklart inte säga så mycket baserat på min beskrivning och bilder men sa att det borde räcka mes slippapper så ja får väll anse det va OK.. Hade ja gjort slipningen från början hade ja nog kört med diamant direkt dock men efter att ha investerat såpass mkt tid och pengar i slipning nu så känns det som att det sista inte är värt besväret. Risk att det blir ringar också
Kommer inte ihåg vad jag hade för papper men körde 1-2 varv över golvet. Sen 2 komponents epoxi. Blev hur bra som helst. Ingen nötning med dubb.

I en ideal värld om golvet varit 100% perfekt flytat så hade ju pappret tagit allt. De ljusa partierna man ser är lägre fast så liten skillnad att det inte går att känna eller se, helt galet. så pappret lär ju bara ta nån microskopisk liten del

Fattar dock inte vad ja skulle gjort för att få det bättre från start. sista momentet enligt va alla sa va att pigrolla och det är oftast det mönstret som syns i det gråa. Hade en bearbetningstid enligt kiilto på 15min men jobba aldrig mer än 5min per blanding så ser inte hur det kunde blivit bättre

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.