hallå ja !
Till nästa säsong av eldning har vi planer för att byta ut vår gamla vedpanna i uthuset med kulvert till något mer effektivt vedpanna med acktankar.

Till min fråga är det lönt att lägga dessa extra pengar till en slavtank i boningshuset ?
 
Åsa Lund
Hur bra kulvert har du och hur lång är den?
 
Kulvert har ganska många år på nacken och har ca 6-7 m mellan boningshuset och pannrummet
 
R
Beror lite på hur ni ska/vill skapa VV
 
VV från vedpanna vintertid och vvb sommartid som vi gör nu
 
R
Det går att ha en extra tank inne för att få mer värmevatten , att elda är att spara så mycket som möjligt vid full fart på pannan ,
det kostar alltid på att värma på den innan det går över till tank/ar om den kallnar ner mellan eldningarna
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.