1 376 läst ·
5 svar
1k läst
5 svar
Slavtank eller inte ?
hallå ja !
Till nästa säsong av eldning har vi planer för att byta ut vår gamla vedpanna i uthuset med kulvert till något mer effektivt vedpanna med acktankar.
Till min fråga är det lönt att lägga dessa extra pengar till en slavtank i boningshuset ?
Till nästa säsong av eldning har vi planer för att byta ut vår gamla vedpanna i uthuset med kulvert till något mer effektivt vedpanna med acktankar.
Till min fråga är det lönt att lägga dessa extra pengar till en slavtank i boningshuset ?
Kulvert har ganska många år på nacken och har ca 6-7 m mellan boningshuset och pannrummet
VV från vedpanna vintertid och vvb sommartid som vi gör nu
Det går att ha en extra tank inne för att få mer värmevatten , att elda är att spara så mycket som möjligt vid full fart på pannan ,
det kostar alltid på att värma på den innan det går över till tank/ar om den kallnar ner mellan eldningarna
det kostar alltid på att värma på den innan det går över till tank/ar om den kallnar ner mellan eldningarna
Klicka här för att svara