Hej
I ett nybyggt hus. Anses detta vara professionellt gjort och kommer det gå igenom besiktningen?
Får man köpa att det är såhär och går det ens att åtgärda snabbt, utan att måla om hela huset?
Förutom att det ser ut som det gör runt samtliga fönster, så är de gärna uppe och lämnar målarfärg på lister och det syns tydliga penseldrag lite här och var.
Är jag för petig?
I ett nybyggt hus. Anses detta vara professionellt gjort och kommer det gå igenom besiktningen?
Får man köpa att det är såhär och går det ens att åtgärda snabbt, utan att måla om hela huset?
Förutom att det ser ut som det gör runt samtliga fönster, så är de gärna uppe och lämnar målarfärg på lister och det syns tydliga penseldrag lite här och var.
Är jag för petig?
Man brukar ju säga att de där fixar målarna. Men nu har de ju haft chansen......😠I I-B skrev:Hej
Är jag för petig?
Men visst måste detta vara ett skämt?I I-B skrev:Hej
Är jag för petig?
Jag målar bättre och jag är en glad amatör. Å andra sidan brukar jag väl inte ha någon större tidspress på mig när jag målar.
Jag skulle absolut klaga, men som nämnt är "kriterierna" för vad som är ok lite väl snälla mot målaren.
Jag skulle absolut klaga, men som nämnt är "kriterierna" för vad som är ok lite väl snälla mot målaren.
När jag köper nytt hus bryr jag mig inte om byggaren har det tufft eller vad det nu kan vara utan om resultatet. Jag är kund inte terapeut...E Emilhälli skrev:
Varför skall man komma ihåg det? För att sänka sina krav på utförandet?E Emilhälli skrev:
Det beror för mig mycket på vad man har kommit överens. Tyvärr finns det mig veterligen inte olika standard man kan välja som kund. Personligen skulle jag montera listerna efter målning av väggarna, men det är tyvärr svårt att köpa in utan att det blir för dyrt.