leby leby skrev:
Det skulle funka med en 2.5 men om du är nöjd med eltakon så är det väl bra..
Du skrev ju tidigare att en shelly sätts vid dimmern och bevakar förbrukningen, sen slår den på en annan shelly när den känner av förbrukning. Eller hur menar du att det skulle funka med bara en 2.5?
Kör gärna shelly då jag redan har 10st i huset.

J jockebq skrev:
Du skrev ju tidigare att en shelly sätts vid dimmern och bevakar förbrukningen, sen slår den på en annan shelly när den känner av förbrukning. Eller hur menar du att det skulle funka med bara en 2.5?
Kör gärna shelly då jag redan har 10st i huset.
Vet inte om du såg men jag hade ett PS i mitt inlägg tidigare. Det går bra med "1" shelly 2.5 om du har alla trådar i samma dosa.
2.5 har 2 relä, du kopplar den på samma sätt som jag föreslog med 2st PM men istället för olika puckar så använder du de 2 reläerna.

J jockebq skrev:
Tror ni detta är korrekt inkoppling för mitt ändamål?
[bild]

Två stycken Shelly blir dyrare än denna lösningen. Så jag kör nog på Eltako.
A1 ska ha en impuls från brytaren inte en fast spänning
Lägger du in tändtråden från spottarna där blir det fast spänning och kommer inte att fungera

U Uffe A skrev:
A1 ska ha en impuls från brytaren inte en fast spänning
Lägger du in tändtråden från spottarna där blir det fast spänning och kommer inte att fungera
Okej, men går det att koppla på något annat sätt så att det fungerar? Eller finns det något annat läge som passar bättre?
För jag fattar det som att det ska fungera så länge man ställer den på ER?

Vilken puck är det?
Specificera eller länka till den.
De olika modellerna ser väldigt lika ut vad gäller anslutningarna

Enligt texten i manualen ska det kunna fungera som du tänker dig
Reagerar bara på att i schemat så är det symboler för knappar och inte brytare

U Uffe A skrev:
Enligt texten i manualen ska det kunna fungera som du tänker dig
Reagerar bara på att i schemat så är det symboler för knappar och inte brytare
Grymt! Då kör jag på det.

Tack för all hjälp alla!

Väldigt synd att det inte finns en Shelly Dimmer som fungerar med ratt. Vet att funktionen finns där, men tyvärr inga kompatibla dimmerrattar. Gillar smarta dimmer, men i badrum är det smidigare att ha en ratt än en knapp för att dimma.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.