3 209 läst ·
23 svar
3k läst
23 svar
Slå på ström i annat uttag när dimmad lampa är på?
Du skrev ju tidigare att en shelly sätts vid dimmern och bevakar förbrukningen, sen slår den på en annan shelly när den känner av förbrukning. Eller hur menar du att det skulle funka med bara en 2.5?leby skrev:
Kör gärna shelly då jag redan har 10st i huset.
Vet inte om du såg men jag hade ett PS i mitt inlägg tidigare. Det går bra med "1" shelly 2.5 om du har alla trådar i samma dosa.J jockebq skrev:
2.5 har 2 relä, du kopplar den på samma sätt som jag föreslog med 2st PM men istället för olika puckar så använder du de 2 reläerna.
A1 ska ha en impuls från brytaren inte en fast spänningJ jockebq skrev:
Lägger du in tändtråden från spottarna där blir det fast spänning och kommer inte att fungera
Okej, men går det att koppla på något annat sätt så att det fungerar? Eller finns det något annat läge som passar bättre?U Uffe A skrev:
För jag fattar det som att det ska fungera så länge man ställer den på ER?
Det är denna https://www.eltako.com/fileadmin/downloads/sv/_bedienung/ESR61NP-230V+UC_61100001-1_sw.pdfU Uffe A skrev:
Tack för all hjälp alla!
Väldigt synd att det inte finns en Shelly Dimmer som fungerar med ratt. Vet att funktionen finns där, men tyvärr inga kompatibla dimmerrattar. Gillar smarta dimmer, men i badrum är det smidigare att ha en ratt än en knapp för att dimma.
Väldigt synd att det inte finns en Shelly Dimmer som fungerar med ratt. Vet att funktionen finns där, men tyvärr inga kompatibla dimmerrattar. Gillar smarta dimmer, men i badrum är det smidigare att ha en ratt än en knapp för att dimma.
Klicka här för att svara