Hej okej nu börjar jag förstå varför det tog tid(3-4 dagar) Ser faktiskt inget konstigt med det hela.Du kan ju ringa och säga vad du tycker (att det blev dyrare än du tänkt dig) så får dom förklara sig.

Y
Före eller efter ROT?

Men det är upptaget 20m rör i rör, plus några kortare bitar, var har de använt det?

Om man bara räknar olika kopplingar på fakturan så är det någonting i stil med 70 - 100 st. Det finns inte i närheten så många på bilderna, något stämmer inte.

Ska nog vara en grymt snabb röris om han ska montera en vp på ett par timmar nej ca 2 dagar är nog rimlig tid för en ensam röris.

Du skriver att firman gjort flera jobb åt dig på huset. Kan det inte vara så att vissa delar av materialet är från tidigare jobb? dvs. detta blev någon form av "slutfaktura".

Kan det vara så att Ts har kommit på att han beställt mera jobb och därför inte kommenterat svaren ?

smurfen72 skrev:
Kan det vara så att Ts har kommit på att han beställt mera jobb och därför inte kommenterat svaren ?

Eller så har han annat för sig? så som barn,jobb, husbygge m,m

Det var nybygge som sagt, så inge ROT.

Vet inte varför de har använt 20m rör ska jag ockå ta dem på. Jag har ringt och pratat med de, de blev lite förvånade när jag påpekade toasitsen m,m på fakturan, så han sa att han skulle kolla över den.

smurfen72 skrev:

Nej de fakturorna har jag redan fått och de har varit ok.

Vad har firman sagt då du nu påpekat de konstigheter som vi sett?

Noseone skrev:
Vad har firman sagt då du nu påpekat de konstigheter som vi sett?
Som jag skrev skulle de kolla igenom fakturan igen, efter det så har jag inte hört från dem, vilket var förra veckan. Känns mycket konstigt, men vill de sitta på en faktura för närmare 60tkr så får dem det, To be continued, jag tackar så mycket för de vettiga synpunkter jag har fått angående fakturan.

Passa bara så att de inte menar att tystnad från deras sida är detsamma som att du ska betala.

Firman kan ha gjort en miss liknande jag har gjort en gång när jag var anställd. När man är hos grossisten och tar ut grejer till ett projekt så tar man ut det på ett nummer. Jag har lyckats blanda ihop två jobb vid ett tillfälle och tog ut till båda jobben på samma nummer och då fick ju sen firman allt på ett nummer och således skrevs allt ut då ena jobbet var färdigt. Kan säga att det tog en hel del tid sen att reda ut vilken pryl som hade använts på vilket ställe samt hur många timmar man lagt ner på respektive ställe. I det fallet så upptäckte min arbetsledare saken innan det skickades ut som tur var.

Hej, fått någon klarhet?

Mvh Per

kanske många pers i huset, som var och en springer o beställer jobb hos röris, en toasits här, och några skuvar till en lös garderobsdörrr o s v . Blir själv förvånad, när jag är med och handlar på ICA, att det lilla jag köpte extra, får hela månadsekonomin i gungning.................

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.