21 337 läst ·
133 svar
21k läst
133 svar
Skyhög räkning för installation av bergvärme
Sida 1 av 9
Byggt nytt hus, och då ska jag installera bergvärme Nibe 1245, jag bar in pumpen, slangarna från borrhålet kommer upp precis brevid pumpen, elen var framdragen bara att koppla in. Skickade dit en rörfirma för att installera, inga konstigheter trodde jag, de var där i 3 eller 4 dagar det var endast en gubbe. Idag fick jag räkningen 60 tkr!!?!? Ska det kosta så mycket? Väntar på specad räkning. Vad är lämpligt, vad har det kostad för er?
...men du har ju förstås frågat företaget vad det kostar innan du beställer jobbet. Antingen följer ju firman det och då är det ok eller så gör man inte det och då kan du ifrågasätta kostnaderna.
ELLER, så har du gett företaget ett frikort att ta betalt precis vad som helst och då gör dom ju det också, med rätt.
ELLER, så har du gett företaget ett frikort att ta betalt precis vad som helst och då gör dom ju det också, med rätt.
MathiasS skrev:...men du har ju förstås frågat företaget vad det kostar innan du beställer jobbet. Antingen följer ju firman det och då är det ok eller så gör man inte det och då kan du ifrågasätta kostnaderna.
Det var ju ett synnerligen drygt inlägg, varför ska de få ta betalt för vad som helst bara för jag inte har frågat? Man kan inte hitta på kostnader bara för att någon inte har fråget, det kallar bedrägeri, och det tycker du är ok?
Väta tills du får specen innan du gör något. Kan ju vara ett räkn eller skriv fel som sluppit igenom.
Jag har råkat ut för att det blev en nolla för mycket och därmed helt plötsligt 20000kr mer.
Men det var ju lätt att se och inga problem att rätta till när jag såg underlaget.
Herr hatt
Jag har råkat ut för att det blev en nolla för mycket och därmed helt plötsligt 20000kr mer.
Men det var ju lätt att se och inga problem att rätta till när jag såg underlaget.
Herr hatt