B
det blir nog ett uttag då, och en stickpropp på, vad kan gå fel som sagt.

eller kopplad i dosa med dragavlastning.

elmont: Enligt vilken standard är beteckningen Fi?

Jag har ingen aning om vilken standard Fi kommer ifrån men den har funnits med minst lika länge som jag, jag kom för första gången i kontakt med "symbolen" når jag började min el-bana i mitten av 60 talet, en annan skillnad mellan FI och Fi är att FI har en rund ring runt sig medan det andra tecknet saknar ringen.

B
hej.. vill inte vara tråkigt och tvär.. ;) men om det står FI eller inte spelar väl inte så stor roll just nu.. eller vad det innebär. det är dubbelfyrkanten på och den får ej öppnas, så kabeln ska in på bästa sätt. brytare finns i ett rum i huset.

bäst är en dosa då kan ingen av misstag bryta "strömmen"

B
ok, om det är ok att koppla in i dosa så är det ju smidigast. var lite osäker på om det krävdes en brytare, men om det är ok utan så är det ju bäst.

elmont skrev:
Jag har ingen aning om vilken standard Fi kommer ifrån men den har funnits med minst lika länge som jag, jag kom för första gången i kontakt med "symbolen" når jag började min el-bana i mitten av 60 talet,
Ok, jag har ju bara jobbat på Semko i 15 år så det är troligen nån gammal symbol som inte gäller längre.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.