Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Renoverare
· Gävleborg
· 8 220 inlägg
Det är en s.k. "tjuvjagare" från sent 60-tal, Tänkt att kraftigt förkorta tjuvars "karriär".
//Patrik
//Patrik
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Oj! Det var snabbt svarat. Den är bara att plocka bort med andra ord?
Finns ingen oljetank kvar.
Patrik: ?
Finns ingen oljetank kvar.
Patrik: ?
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 034 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 034 inlägg
Han skämtar ju, men det antar jag att ni fattar. Det brukar ju ta hus i helvete i elforumet när någon har dessa lösningar (med starkström), man kommer mer eller mindre dö omgående*. Så det var väl egentligen inte så långsökt av herr Hed.
* jag tycker givetvis inte att sådana lösningar är bra och ska i alla lägen tas bort, men det brukar sägas med sånt enormt eftertryck att man kan tro det handlar om sekunder innan skada sker.
* jag tycker givetvis inte att sådana lösningar är bra och ska i alla lägen tas bort, men det brukar sägas med sånt enormt eftertryck att man kan tro det handlar om sekunder innan skada sker.
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Jag fattade, när jag tänkt en liten stundullberg skrev:Han skämtar ju, men det antar jag att ni fattar. Det brukar ju ta hus i helvete i elforumet när någon har dessa lösningar (med starkström), man kommer mer eller mindre dö omgående*. Så det var väl egentligen inte så långsökt av herr Hed.
Den ska bort snarast då grunden skall kläs med steni-skivor.
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 034 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 034 inlägg
lite mer onT så hade jag förvisso fattat att de hörde ihop med oljepåfyllning, men inte exakt vad de var till för, spontant trodde jag det var någon form av potentialutjämning för att slippa statisk elektricitet (villaolja / diesel är väl iof inte lika känsligt som exv bensin), men nivåmätare var ju ganska självklart så här i efterhand...
Redigerat:
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Medlem
· kronoberg
· 1 528 inlägg
Haft samma kontakt på en fd tank. Eller alla rör och kablar är borta. Det enda som är kvar är en tömd och rengjord tank. Så det är bara att plocka bort om allt annat är bortkopplat så att säga.
Medlem
· kronoberg
· 1 528 inlägg
Tobbe_3 skrev:
Tror det har hänt mer än en gång
Somsagt. Nyttjar man inte tanken så ska man plombera anslutningarna eller ta bort alla rör och kablar. Finns ingen anledning att ha det kvar. Sen vill de att man gräver upp tanken men rengör man de noga och plomberar och får den inspekterad eller dokumenterar väl så kan de gå med på att den får vara kvar. Blir ju några kubik som ska grävas fram och sen läggas igen där tanken har varit. Luftningen kanske man vill ha kvar om det är en större tank.
Klicka här för att svara