Jag ska montera takstege på mitt plåttak, plannja royal aluminium. Känns inte som det går att missuppfatta monteringsanvisningen men jag tycker det värkar lite skumt
Som figuren visar läggs fästet på taket och skruvas fast i mittenvinkeljärnet med 3 hål som bilden visar, genom "plåttoppen". (Jag har 4st sånnahär fästen )
Ingen skruv går alltså ner i nån bärregel eller liknande.. Håller detta verkligen???
Som figuren visar läggs fästet på taket och skruvas fast i mittenvinkeljärnet med 3 hål som bilden visar, genom "plåttoppen". (Jag har 4st sånnahär fästen )
Ingen skruv går alltså ner i nån bärregel eller liknande.. Håller detta verkligen???
Produkter som diskuteras: "takstege"
Taksteg & glidskydd
Taksteg och glidskydd är essentiella för att säkerställa säkerheten vid arbete på tak. De erbjuder stabilitet och halkskydd under underhåll, reparationer eller rengöring av taket. Vårt sortiment av taksteg och glidskydd inkluderar
Läs mer
en annan fråga när ja ändå har visat en fin bild... tänkte lägga stegen så den kommer utanför skorstensplåten vilget gör att den manar ca 40cm från skorstenen. Finns det nårra regler för avstånd tro???
Medlem
· Östergötland
· 179 inlägg
Se till att använda rätt skruv överhuvudtaget när du monterar taksäkerthet. Det är inte den vanliga Farmaskruven utan en rostfri med en annan typ av borrspets.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden