Jag har ett gäng väggfästen som ser ut ungefär så här(se bilder) och som håller vattenröret mot väggen.
Kromat väggfäste som håller ett vertikalt vattenrör mot en kaklad vägg i ett badrum, del av ett rörsystem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nu håller jag på att byta all silikonfog i badrummet i samband med att jag byter duschglas, och behöver därför få loss röret för att komma åt silikonet bakom. Men jag förstår inte riktigt hur man lossar det. Det ser ut och känns som att det är två separata delar som går att ta isär, men jag är osäker på hur.

• Silverfärgat väggfäste för vattenrör i badrum, som verkar bestå av två delar som går att isärta.
    Skapa konto
  • Kromat väggfäste för vattenrör monterat mot en kaklad vägg i badrum, med synligt skruvhål och viss silikon runt kanterna.
    Skapa konto
P
Klamman består av 2 delar en inre del som oftast skruvas i väggen och nästa kromade täcklock som klämms dit och snäpper fast.

ibland trycker man lite innåt i hålet och drar lite utåt i den kromade biten så delas den..

Hittade bara en bild på en med 2 rör i men det är ofta samma eller liknande princip

snäppfästen som man antingen petar i hål eller bryter lite utåt så plasten lossnar

• Metallklamma med två delar, skruv och två runda brickor, används för att fästa rör i väggen med snäppfästen.
    Skapa konto
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.