Skulle ni godta sådana här sprickor på en altan färdigbyggd för en vecka sedan?
2 plank har sprickor så gott som på hela längden och de andra har flera kortare sprickor.
2 plank har sprickor så gott som på hela längden och de andra har flera kortare sprickor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så även om de går längs hela brädan så är det okej och inget jag kan klaga på?Kilrain skrev:
Kommer dessa sprickor bli värre/bredare med tiden?
Tycker bara det ser lite oroväckande ut när det är så stora sprickor redan och jag oroas av hur det då kommer se ut efter något år
Kan det bli värre? Tja, kanske. Men vår altan såg likadan ut när vi lät bygga den för typ fyra-fem år sen, och vi har inte behövt åtgärda nåt ännu. Så jag skulle inte vara alltför orolig.cillan skrev:
Men vi såg även till att behålla reservvirke, så vi kan byta enskilda brädor om det skulle behövas.
Att klaga hos snickaren känns meningslöst. Man får vad man betalar för, och vanligt trallvirke är ganska kass kvalitet. Vill man undvika sprickor får man nog betala minst dubbelt upp, för att kunna kassera alla brädor som spricker, och arbetskostnaden för att byta brädor när de spricker.
Ok tack för svar och jag hoppas vi har samma tur som ni, att det inte blir värreKilrain skrev:
Kan det bli värre? Tja, kanske. Men vår altan såg likadan ut när vi lät bygga den för typ fyra-fem år sen, och vi har inte behövt åtgärda nåt ännu. Så jag skulle inte vara alltför orolig.
Men vi såg även till att behålla reservvirke, så vi kan byta enskilda brädor om det skulle behövas.
Att klaga hos snickaren känns meningslöst. Man får vad man betalar för, och vanligt trallvirke är ganska kass kvalitet. Vill man undvika sprickor får man nog betala minst dubbelt upp, för att kunna kassera alla brädor som spricker, och arbetskostnaden för att byta brädor när de spricker.
Beror lite på vem som har byggt, nogräknade snickare som hämtar direkt från byggvaruhus sorterar bort de redan på byggvaruhuset. Beställer du hem buntat virke så får du behålla dem om du inte har avtalat annat med leverantören, de behöver ju inte läggas dock om man inte vill.cillan skrev:
När det gäller hållbarheten så spelar det ingen större roll.
Klicka här för att svara