Hej,
Jag håller på att bygga kök. Hade en elektriker här igår. Han lämnade mycket av återställningen till mig, bla det här. Slangen går över en regel som han karvat lite men trots det kommer den inte in bakom gipsskivans tjocklek. Han säger att det bara är att spackla över nu. Håller ni med, eller vad skulle ni göra?
Jag håller på att bygga kök. Hade en elektriker här igår. Han lämnade mycket av återställningen till mig, bla det här. Slangen går över en regel som han karvat lite men trots det kommer den inte in bakom gipsskivans tjocklek. Han säger att det bara är att spackla över nu. Håller ni med, eller vad skulle ni göra?
Byggnadsvårdare
· Norrahammar
· 105 inlägg
Jag skulle borrat genom regeln och dragit om det där. Mycket lättare att få det bra om du kan fälla in en gipsskiva istället för som nu.
Men nu är situationen som den är. Du råkar inte ha 6-7mm så du kan fälla i renoveringsgips? Svårt att uppskatta på bilden.
Annars får man väl fälla in gipsskiva i det runda hålet, sedan fästa något spackelnät eller liknande för resten.
Ser ut som att det är osb bakom?
Om du har 7mm.
1. Köp en renoveringgips,
2. skär ut en fyrkant runt elektrikerns oreda och ta bort.
3. Bygg upp med renoveringsgips så mycket som går, som du skruvar i osb.
4. Skär ut en till fyrkant och limma den mot den första skivan renoveringsgips
5. Spackla runt fyrkantens skarvar.
Om du inte har 7mm
1. Skär ut en fyrkant runt elektrikerns oreda och ta bort.
2. Skär ut en bit gips
3. Allt som går utanför gipsen får du nu karva bort från denna gipsskivan. Så du tar ut för flexröret så den nya fyrkanten kan läggas på plats.
4. Skruva fast i OSB.
5. Spackla.
Men nu är situationen som den är. Du råkar inte ha 6-7mm så du kan fälla i renoveringsgips? Svårt att uppskatta på bilden.
Annars får man väl fälla in gipsskiva i det runda hålet, sedan fästa något spackelnät eller liknande för resten.
Ser ut som att det är osb bakom?
Om du har 7mm.
1. Köp en renoveringgips,
2. skär ut en fyrkant runt elektrikerns oreda och ta bort.
3. Bygg upp med renoveringsgips så mycket som går, som du skruvar i osb.
4. Skär ut en till fyrkant och limma den mot den första skivan renoveringsgips
5. Spackla runt fyrkantens skarvar.
Om du inte har 7mm
1. Skär ut en fyrkant runt elektrikerns oreda och ta bort.
2. Skär ut en bit gips
3. Allt som går utanför gipsen får du nu karva bort från denna gipsskivan. Så du tar ut för flexröret så den nya fyrkanten kan läggas på plats.
4. Skruva fast i OSB.
5. Spackla.
Redigerat:
Byggnadsvårdare
· Norrahammar
· 105 inlägg
Problemet är att flexröret inte ligger bakom gipsskivan, så han måste arbeta runt det.Demmpa skrev:
Klicka här för att svara