66 495 läst ·
240 svar
66k läst
240 svar
Skruvdragare - igen
Köpte GSR-12.an på K-Rauta idag, Linköping hade 25% på den. Fanns både 2.0Ah och 2.6Ah, tur att jag kollade efter så att jag fick den starkare.
Jag är också intresserad av GSR 12V... vad betyder beteckningen SD? Det är inte alla maskiner som det står just SD efter...
Står det för Switzerland?
Swedol har den för 1696 kr och Bohlin&Nilsson för 1595 kr.
Blev dock osäker på om det spelar någon roll vilken av dem man köper...
Står det för Switzerland?
Swedol har den för 1696 kr och Bohlin&Nilsson för 1595 kr.
Blev dock osäker på om det spelar någon roll vilken av dem man köper...
SD står för Standard Duty.
För er som handlar Blå Bosch. Glöm ej att registrera er på Bosch hemsida för 3års garanti
Ja det var 3 st batterier med. Det fanns säkert 10 st direkt till höger om entren där fyndvaror brukar ligga.
Självbyggare
· Stockholm
· 8 592 inlägg
Hur är era erfarenheter av Black and decker ?
Det finns en ny på Jula: CP14LN med li-ion batteri för en rimlig peng.
Den kändes ruggigt robust. Metallchuch och metallväxellåda.
Kunde dock inte prova den, batteriet var urladdat.
Står mellan den (tyvärr bara ett batteri), en Bosh GSR 12 (blå, känner till modellen - bra med lite trkgi typ ?
), Makita 12v (lite väl dyr) samt AEG BS 12 X (har fått väldigt bra i tester, men kom i slutet i proffstestet som ett par byggare gjorde för ngt år sen)
/K
Det finns en ny på Jula: CP14LN med li-ion batteri för en rimlig peng.
Den kändes ruggigt robust. Metallchuch och metallväxellåda.
Kunde dock inte prova den, batteriet var urladdat.
Står mellan den (tyvärr bara ett batteri), en Bosh GSR 12 (blå, känner till modellen - bra med lite trkgi typ ?
/K
B & D känns som rena dyngan jämfört med bla grön Bosch billig i känsla och ljud. Sitter inte alls bra i handen. Hur väl de presterar lämnar jag därhän. På CO var de sida vid sida så det var svårt att inte se skillnaden. Prislappen blev till slut irrelevant då man trots allt köper dessa saker i princip 1 gång sen får man dras med skiten. Undantaget 300 kronors "engångsmaskiner" för när man laddat dem mer än en gång så funkar inte batteriet längre.
Slantade med glädje upp nästan 3 lax (minus 1000 presenkort
) för en Bosch GSR 12VE-2 Professional är inte besviken kan jag säga. 30 minuters snabbladdare gör det tredje batteriet nästan värdelöst om man inte ska skruva i en 250 meters rostig M14.
Stark är den dessutom så man får passa sig.
Finns säkert billigare maskiner med liknande prestanda men jag var vilse i skruvdragardjungeln (plus kände mig rik den dagen) så jag klippte till.
Slantade med glädje upp nästan 3 lax (minus 1000 presenkort
Stark är den dessutom så man får passa sig.
Finns säkert billigare maskiner med liknande prestanda men jag var vilse i skruvdragardjungeln (plus kände mig rik den dagen) så jag klippte till.
CP14LN har väl 1,1 Ah batteri, lite snålt oavsett batterityp.
Märkesmässigt har jag ingen åsikt om oranga dewalt (farsan hade nästan bara B&D, fast det var på 70-80 talet)
men batterierna är som sagt snålt till tagna, skaffa en batterimaskin med minst 2.6Ah och 12v och två batterier i en prisklass efter din ambitionsnivå.
ex batterimaskin har jag en hitachi (lite, stark, smidig, jag tyckte att den var skönare att hålla än bosch) av kabel maskiner är halva parken FERM från jula, men slängde direkt klingor och blad som följde med och köpte kvalite klingor, sågblad och borrar. funkar för mig som hemma pulare.
Idag skulle jag nog köpa en Makita, men då kostar det kanske lite
ex batterimaskin har jag en hitachi (lite, stark, smidig, jag tyckte att den var skönare att hålla än bosch) av kabel maskiner är halva parken FERM från jula, men slängde direkt klingor och blad som följde med och köpte kvalite klingor, sågblad och borrar. funkar för mig som hemma pulare.
Idag skulle jag nog köpa en Makita, men då kostar det kanske lite
Självbyggare
· Stockholm
· 8 592 inlägg
1.3 Ah - jovisst lite lite kanske.Uffe_Ulrika skrev:
B&D var å andra sidan ruggigt smidigt och kändes robust.
Just nu så står det väl iof mest mellan Makitan (den billigare för ca 2800 kr), DeWalt (KRauta hade ngn på kampanj för 2295), Bosh blåa 12V (2195 på krauta nu) samt AEG BEST 12x (var lite väl tung och rå när jag tittade på den dock) - för 1895kr
/K
Bosch blåa är som sagt 25% rabatt på K-Rauta, från 2195:- till 1650:- ca.klaskarlsson skrev:1.3 Ah - jovisst lite lite kanske.
B&D var å andra sidan ruggigt smidigt och kändes robust.
Just nu så står det väl iof mest mellan Makitan (den billigare för ca 2800 kr), DeWalt (KRauta hade ngn på kampanj för 2295), Bosh blåa 12V (2195 på krauta nu) samt AEG BEST 12x (var lite väl tung och rå när jag tittade på den dock) - för 1895kr