Jag har också en AEG enligt ovan samt en Bosch 12V och nog är AEG:n den mest prisvärda maskin jag sett hittils (iaf den gamla modellen). Jag tycker att det är lättare att dra skruv med AEG:n än med Boschen, den slinter inte lika mycket fastän de har lika bits, varför vet jag inte, kanske någon har någon teori...

Däremot tycker jag inte att AEG:n är någon storartad borrmaskin, visst har den lite lågt varvtal? Jag tycker Boschen är bättre att borra med. Alltihopa subjektivt...

/Uffe
 
Instämmer om det där med borrandet. Det ligger mycket i det. Kan det vara det som gör att du slinter med Boschen också möjligen?
 
Jag kör med ovanstående Milwaukee är nöjd med den även om den är lite tung, har också små händer och har svårt att greppa blå bosch skruvdragare, når ej heller att växla utan att vrida handen
En annan bra grej med det vändbara batteriet är att när man vänder på det får man väldigt bra balans i dragaren när man står och skruvar ovan för huvudet.
Norrl...
 
Jag får som för mig att AEG:n startar jämnare medans Boschen "sprätter" iväg. Någon märkvärdig elektronik att tala om finns det ju inte i någon av maskinerna så det beror nog på utväxlingen iaf som du säger.
 
ThomasLindgren skrev:
Låter dyrt för en Black and Decker, låter lite av ett budgetmärke för mig. Hur som helst är 2.5kg alldeles för tungt.
Under 2k är ju budget :-) .
Kör själv med budget "grön" Bosch 2 växlad med ett batteri(än så länge), kanonnöjd, kändes betydligt rejälare än Black & Deckers motsvarighet.

Dock inte något för att skruva länge med...men smidig och skall inte ladda ur eller må illa av att laddas innan det är tomt(själv så skruvar/borrar jag sällan så mycket...och när det hänt kör jag med borrmaskinen).
http://www.clasohlson.se/Product/La...roducts/Hi/309455_X_2007-07-05_140549_949.jpg
 
Jag tycker den så kallade styrelektroniken i gröna bosch är väldigt jobbig. Den ökar väldigt fint till ungefär hälften, sen kommer allt på en gång! Väldigt lätt att dra sönder skruvskallar och bits har jag märkt...
 
Swedol har kampanj på Bosch gsr 12v sd! Inklusive 2 batterier på 2,6ah! Pris 2120:-!
www.handla.swedol.se Sök skruvdragare!
 
Tedde skrev:
Swedol har kampanj på Bosch gsr 12v sd! Inklusive 2 batterier på 2,6ah! Pris 2120:-!
www.handla.swedol.se Sök skruvdragare!
Vad är det för skillnad mot GSR 14.4V?
 
En trotjänare för mig har varit Dewalt DW 756. Tillräckligt liten och lätt - tillräckligt stark och mycket bra kvalitet. Drar mycket långa och grova franskskruvar med den t.ex. Likväl som den borrar djupa 20-30 mm diameter hål i trä utan problem. Det är annars ett väl bekant problem här att många mindre och lättare maskiner är för svaga och de tyngre "orkar" man inte släpa runt. Dessutom körs den ofta på kampanj med 3 x 3,0 Ah batterier för ca 2-2,5 kkr. Och nej - jag jobbar inte på Dewalt och säljer dem inte heller. Har bara haft möjligheten att prova flera märken och maskiner på firman...
 
Var på Bauhaus igår och de hade bara AEG:n med 2.0Ah-batterier, inte alls lika kul så det blev inget köp.
 
En vanlig 12V av bra fabrikat fungerar för dig om du vill borra större hål med centrumborr. Har kört mängder av 18, 20, 25mm med min blåa standardvariant och 2,0Ah. Batterie kapacitet är inget problem då du har två batterier och snabbladdare, har aldrig kört slut på båda och ju högre volttal du väljer så ökar vikten. Tycker det har blivit lite hysteri med olika Ah-timmar för privatanvändare om du ändå har flera batterier och snabbladdare, jag köper det om du endast har ett batteri men annars är det överdrivet.
 
njaaaaa håller inte med dig riktigt.
Skruvade plåttak i somras på västra kusten runt midsommar då det, hör och häpna, regnade!!
och det hade gått hål på pappen under vintern. 140 kvm tak.
Körde med dubbla maskiner. min Copco 12 v 2,4Ah och en lånad maskin med 1,4Ah tror jag det var och bägge med 2 batterier och 1 tim snabbladdare.
Vi skruvade läkt och plåt och copcon med mer AH höll klart längre. sen visst gör jag inte det varje vecka, månad sommar.

//Sture
 
De hade 25% rabatt på Bosch blåa på K-rauta i S-tälje under helgen som var.
Köpte mig en blå till. 1600 pix för nya versionen av GSR 12v
 
johancarlen skrev:
De hade 25% rabatt på Bosch blåa på K-rauta i S-tälje under helgen som var.
Köpte mig en blå till. 1600 pix för nya versionen av GSR 12v
Tyvärr inte på alla K-Rauta då den kostade 2195:- (har jag för mig) i Norrköping.
 
coss skrev:
njaaaaa håller inte med dig riktigt.
Skruvade plåttak i somras på västra kusten runt midsommar då det, hör och häpna, regnade!!
och det hade gått hål på pappen under vintern. 140 kvm tak.
Körde med dubbla maskiner. min Copco 12 v 2,4Ah och en lånad maskin med 1,4Ah tror jag det var och bägge med 2 batterier och 1 tim snabbladdare.
Vi skruvade läkt och plåt och copcon med mer AH höll klart längre. sen visst gör jag inte det varje vecka, månad sommar.

//Sture
Självklart räcker en med högre Ah längre, det jag avsåg var att för privatperson och om man har 2 ackar med snabbladdare 30-60min så hinner en laddas upp innan den andra tar slut (normalfallet). Om man då har 2.0 eller 2,6Ah har inte så stor betydelse.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.