19 505 läst ·
134 svar
20k läst
134 svar
Skruvdragare för elektriker..
Jag gasar också med långfingretNimajneb skrev:
Får mycket bättre känsla på något vis, men ändå tycker jag att bosch gdr 10.8 är lite tjock i handtaget.
Skulle jag köpa en fjuttdragare igen så skulle det absolut bli en modell som har batteriet nedanför handtaget.
Dom fjuttdragarna jag har använt är gdr:en, aeg bs12c, birka tools 10.8v knackare och bosch psr10.8.
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
Tycker Makitan är otroligt skön att hålla i och skulle skippa chucken, det är inga problem längre att få tag i borr med bitsfäste, dessutom slipper man byta maskin efter något år när chucken har gett upp !
Ska prova med långfingret ... klart annorlunda ..
Ska prova med långfingret ... klart annorlunda ..
Jag har alltid gasat med pekfingret, men nu har jag varit ute och torrkört lite för att se hur det skulle kännas att använda långfingret istället. Det första som slog mig var att det kändes konstigt, men går nog att vänja sig vid. Det verkar som fördelarna uppväger nackdelarna, greppet blev lagom för handen istället för något trångt och genom att flytta pekfingret till maskinens sida istället för i greppet så eliminerade jag risken för att komma åt knappen som ändrar färdriktning på skruven.
Där ser man hur lätt det är att snöa in på saker bara för att man alltid gjort så. Har aldrig ens slagits av tanken på att använda långfingret, det har alltid varit naturligt att "avtryckarfingret" skulle stå för gasandet med. Får tacka för tipset, ska testas lite mer när det är dags att skruva något...
Där ser man hur lätt det är att snöa in på saker bara för att man alltid gjort så. Har aldrig ens slagits av tanken på att använda långfingret, det har alltid varit naturligt att "avtryckarfingret" skulle stå för gasandet med. Får tacka för tipset, ska testas lite mer när det är dags att skruva något...