4 843 läst ·
4 svar
5k läst
4 svar
Skruva fasadbrädor?
Har byggt ett större plank/staket och då använt skruv. Nu ska jag byta fasadbrädor på en av väggarna till ett förråd som har spikade brädor. Bör jag använda spik till denna väg eller är skruv bättre? Tre av väggarna är då spikade medan den fjärde får nya skruvade brädor. Synpunkter?
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Jag är mycket för skruv med fasaden tror jag att jag spikar.
Skruv är inte billigt och du bör hålla dig till trallskruv/rostfritt för vanlig 75 mm gipsskruv rostar lite för fort.
Protte
Skruv är inte billigt och du bör hålla dig till trallskruv/rostfritt för vanlig 75 mm gipsskruv rostar lite för fort.
Protte
Produkter som diskuteras: "trallskruv"
Trallskruv
Trallskruvar är en typ av träskruvar som är utformade för att tåla tuffa väderförhållanden och ofta tillverkas av rostfritt stål eller annat väderbeständigt material. Dessa skruvar är särskilt lämpliga för utomhusbruk, till exempel
Läs mer
Titta på Grabbers PTS-skruv. Den är gjord för panelmontage och kan därför skruvas väldigt långt ut på kanten. Jag har stående panel med notläkt och döljer skallarna bakom läkten. Läkten spikade jag... Jag tror dock knappast att man stör sig på skallarna när det är målat och klart.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden