Hej! Jag har en garderob med skjutdörrar och på ena sidan av garderoben har två skruvar lossnat, alltså fallit ut av sig själv. På grund av det så hänger ena sidan av skenan neråt vilket gör att man måste trycka skenan uppåt för att få igen skjutsdörren.
Garderoben är en gammal garderob av elfa och som jag förstått så har den monterats ner och upp några gånger vilket förmodligen lett till att skruvhålen blivit dåliga.
Då man måste plocka ner dörrarna och skenan för att kunna laga skruv hålen riktigt så undrar jag om de finns ett annat alternativ? Till exempel ta en tjockare eller längre skruv?
Tack på förhand!

Om du får plats med en tjockare skruv i fästet borde det ju gå. En längre borde väl också gå men känns som att den kan vickas loss med tiden? Annars kan du borra ur skruvhålet och limma i en plugg att sätta den gamla skruven i. Det sista alternativet tror jag är bäst.

tommib
Ett klassiskt knep är annars att ta ett par tändstickor och trycka in i hålet, ev med lite lim, och sedan dra i skruven. Bästa är att borra ur, limma i en träplugg och sedan borra ur ett nytt hål men det är inte säkert att det är så enkelt i en garderob som sannolikt består av spånskiva.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.