3 606 läst ·
6 svar
4k läst
6 svar
Skruv???
Produkter som diskuteras: "trallskruv"
Trallskruv
Trallskruvar är en typ av träskruvar som är utformade för att tåla tuffa väderförhållanden och ofta tillverkas av rostfritt stål eller annat väderbeständigt material. Dessa skruvar är särskilt lämpliga för utomhusbruk, till exempel
Läs mer
Vi valde Gunnebo trallskruv, rostfri A4 Marin.
Funderade på Grabber T_Rex, men den kostar mer än dubbelt så mycket, och efter att ha provskruvat några av båda sorterna så känns inte prisskillnaden motiverad - iaf inte för lärk. Kanske om man har ett hårdare träslag eftersom T_Rex har "dubbla" gänguppsättningar som kanske rar fast/håller skruven bättre i hårt trä.
Jag har iaf inte märkt något negativt med Gunnebo - inga har gått av än, det enda är när man slarvar och bitset slinter i skruvskallen.
Funderade på Grabber T_Rex, men den kostar mer än dubbelt så mycket, och efter att ha provskruvat några av båda sorterna så känns inte prisskillnaden motiverad - iaf inte för lärk. Kanske om man har ett hårdare träslag eftersom T_Rex har "dubbla" gänguppsättningar som kanske rar fast/håller skruven bättre i hårt trä.
Jag har iaf inte märkt något negativt med Gunnebo - inga har gått av än, det enda är när man slarvar och bitset slinter i skruvskallen.
Jag måste slå ett slag ;D för Västsvensk byggskruv V/S/B (http://www.vsbyggskruv.se/). Jag har skruvat i över 2000 Turbo trallskruv för 28 mm trall (med en Ph2 bits från Grabber) utan problem. Jag har visserligen förborrat alla hål trots att den är självborrande. Jag har även provat Grabbers trallskruv (TU 58 tror jag det var) men den kändes inte lika bra.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden