9 317 läst ·
8 svar
9k läst
8 svar
Skruv till ställbar rännkrok
Vad ska man ha för skruv till ställbar rännkrok?

Jag har köpt Byggmaxbeslag, som har 4 st rejäla hål. Dessa fästs ju i den rätt så klena takfotsbrädan så det krävs en speciell skruv. Kan farmarskruv funka tro? Jag hittar ingen info om skruvval i monteringsanvisningarna bland de lev. som finns i Sverige.

Jag har köpt Byggmaxbeslag, som har 4 st rejäla hål. Dessa fästs ju i den rätt så klena takfotsbrädan så det krävs en speciell skruv. Kan farmarskruv funka tro? Jag hittar ingen info om skruvval i monteringsanvisningarna bland de lev. som finns i Sverige.
Produkter som diskuteras: "farmarskruv"
Farmarskruv FZB elförzinkad FAST
Utvändig infästning av byggplåt
147 kr inkl moms
Läs mer
Produkter som diskuteras: "ankarskruv"
Ankarskruv 4,8 x 40 mm A4 rostfri C5 utomhus 250-pack FAST
För infästning av byggbeslag mot träunderlag
319 kr inkl moms
Läs mer
Jag kollade lite närmare och det är Ahlsell i Sollentuna som är ÅF. Sedan säljs Ejotskruven i 250-pack och jag behövde ca 40 st till friggan. Jag såg ngnstans bud om rf skruv dim 4.8 * 35 så jag köpte såna på CO i småförpackningar. Funkar verkligen elzinkad montageskruv i längden? Finns det varmgalvad el. motsv som håller utomhus?
Ja ejotskruven som är en specialskruv för ändamålet säljs både som rostfri samt förzinkad, förövrigt så är den väldigt lik montageskruven, det är klart skulle jag bo intill havet skulle jag nog behöva titta åt rostfritt, men när vi ändå håller på varför inte satsa på syrafasta, då sitter säkert krokarna kvar i flera hundra år
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden