Har haft flera Citroener med gashydraulik, du kan överlasta hur mycket som helst men den orkar upp till normalt läge. Hade en kollega som varit till Tyskland med sin XM kombi för ca 15-20år sen och tullen tog in alla sådana för kontroll efter det visat sig att det var en populär smugglarbil med extremt stort lastutrymme och det gick inte se att den var nerlastad med 100-tals liter öl som på bilar med skruvfjädrar.

• Gilla
Peter_Bromma
  • Laddar…
G GargamelSE skrev:
Några till

[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
"Underbar" montering av dragkrok!!!:crysmile:

• Gilla
GargamelSE
  • Laddar…
V Ville_Vessla skrev:
Har haft flera Citroener med gashydraulik, du kan överlasta hur mycket som helst men den orkar upp till normalt läge. Hade en kollega som varit till Tyskland med sin XM kombi för ca 15-20år sen och tullen tog in alla sådana för kontroll efter det visat sig att det var en populär smugglarbil med extremt stort lastutrymme och det gick inte se att den var nerlastad med 100-tals liter öl som på bilar med skruvfjädrar.
håller med. överlägset med luftfjädring för lastning..har en gammal audi allroad själv..

Mikael_L
Skulle inte ens våga sätta en cykelhållare med en barncykel där ... :thinking: :crysmile:

T
R roli skrev:
På bild 1 finns det dragkrok på bilen ändå väljer man att lasta på detta sättet.:surprised:
"Ja, men jag fick inte tag på ett släp..." eller "det är långt till landet och jag vill inte köra 80 hela vägen..." eller "trodde de skulle gå in när jag fällde sätet..."

• Gilla
roli
  • Laddar…
Var på Byggmax Borlänge idag och ser två killar lasta trall på ett släp hyrt hos byggmax.
Ena ändan längst fram i golvet på släpet och andra ändan petar rakt upp i luften flera meter utanför släpvagnen.

Den ena killen som ser ut att komma direkt från big brother frågar sin vän hur det går med spännande av trallen.
"jag får inte fast det ordentligt, i minsta lilla gupp kommer brädorna ramla av"

"äh kör en dubbel knut så åker vi"

• Gilla
  • Haha
GammelMan99 och 2 till
  • Laddar…
Fairlane
Passerade Hornbach Botkyrka häromdagen. I rondellen nere vid OKQ8 låg två markstenar. "De väger nog tillräckligt för att inte hoppa av släpvagnen". :oops:

• Gilla
whak och 1 till
  • Laddar…
G
Stulet från Truckers paradise på Facebook.

Den med brädorna bakåt lär ha rätt lågt kultryck, verkar det inte finnas ett enda spännband heller, kan bli intressant om man måste bromsa och brädorna gör en helomvändning i släpet och landar på taket innan dom fortsätter framåt.
Men dom använder ju höga galler runt släpet så de är lugnt, dom ligger kvar :D

Den andre var väl lite vettigare men tror nog att belastningen på gallret är lite högt, kultrycket kan nog också vara lite högt, lär inte heller ligga kvar vid en hård inbromsning, gallret lär ge efter och då är hela bunten lös...

Folk är faktiskt inte riktigt kloka :rofl::rofl::rofl:

Två släp med felaktigt lastade brädor, ett med brädor lutande bakåt utan spännband och ett med brädor i högt galler.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Wow
cpalm och 5 till
  • Laddar…
Lastsläp med byggmaterial och verktyg parkerat på en gata sett från en bil.
Skapa konto
Släpvagn med byggmaterial och stege på en väg, sett från ett annat fordon.
Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
Dizzy84 Dizzy84 skrev:
[bild] [bild]
ser ut som de har homeoffice... det är väl ok så här i coronatider?

G GammelMan99 skrev:
Stulet från Truckers paradise på Facebook.

Den med brädorna bakåt lär ha rätt lågt kultryck, verkar det inte finnas ett enda spännband heller, kan bli intressant om man måste bromsa och brädorna gör en helomvändning i släpet och landar på taket innan dom fortsätter framåt.
Men dom använder ju höga galler runt släpet så de är lugnt, dom ligger kvar :D

Den andre var väl lite vettigare men tror nog att belastningen på gallret är lite högt, kultrycket kan nog också vara lite högt, lär inte heller ligga kvar vid en hård inbromsning, gallret lär ge efter och då är hela bunten lös...

Folk är faktiskt inte riktigt kloka :rofl::rofl::rofl:

[bild]
Kunde varit jag... :oops::cool:

• Wow
GammelMan99
  • Laddar…
G
ricebridge ricebridge skrev:
Kunde varit jag... :oops::cool:
Då vet du hur du inte ska lasta så du slipper komma med på bild på Facebook eller i den här tråden (y):p

• Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Gallersläp verkar ha en förmåga att kunna låsa fast alla typer av last. :thinking:

• Gilla
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
Lastbil med ostadigt fastsatta plankor kör framför en bil på en väg.
Skapa konto

På väg ut på E18.. "tyvärr" skulle jag inte åt samma håll så vet inte hur det slutade, men minsta lilla så hoppade allt omkring. Såg inte röken av nånting som höll fast grejerna.

• Gilla
  • Wow
Fairlane och 3 till
  • Laddar…
Det här kändes dömt att misslyckas, och mycket riktigt, 100 m senare föll båten av och hamnade i diket...

• Bil med stor båt på taket körs på en gata, alluderande en olycklig situation där båten snart faller av.
    Skapa konto
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
Appendix och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.