G
possum77 possum77 skrev:
Det här kändes dömt att misslyckas, och mycket riktigt, 100 m senare föll båten av och hamnade i diket...
Ha ha, hur fan tänkte dom att det skulle funka ?

• Gilla
cope och 1 till
  • Laddar…
Kanske inte skräckexempel på lastsurrning utan förmodligen tvärtom. Men imponerande last och längd i alla fall. Lastbil med lång, ovanligt stor last märkt "Convoi Exceptionnel" på en landsväg sett från insidan av en bil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lastbil som transporterar en stor vit cylinderformad last säkrad med spännband, sett från en annan bil.
Skapa konto

• Gilla
Tule54 och 4 till
  • Laddar…
M Myckling skrev:
Kanske inte skräckexempel på lastsurrning utan förmodligen tvärtom. Men imponerande last och längd i alla fall.[bild] [bild]
Åh, såna torndelar såg jag lossas på Köpmanholmen förra veckan. Knappt 25m långa, cirka 75 ton (vissa delar). Specialtrailers från Tyskland, Frankrike och Finland.

A
M Myckling skrev:
Kanske inte skräckexempel på lastsurrning utan förmodligen tvärtom. Men imponerande last och längd i alla fall.[bild] [bild]
Vindkraft? De är maffiga när de kommer på vägen. Kom förbi en stor konvoj med vindkraft, om jag minns rätt var det 6-10 bilar med både stomme och vingar. De är ännu maffigare när en person står uppe på en monterad. (gammal klasskompis brukar lägga upp bilder när de lyfter upp dem med kranar)

• Gilla
Myckling och 1 till
  • Laddar…
Kollegan fick lära sig vikten av lastsurrning igår. I våra rondbilar har vi hållare för branssläckare i bagaget, men när en släckare är tom och larmen ligger på så kastades bara en in i den nya Octavian som plockades ut för 2 månader sedan.

Två väggupp senare testades pulversläckaren......

Så även i bagagen ska saker sitta fast om dom är tunga, mkt energi i en brandsläckare vid en krock.

• Wow
ricebridge
  • Laddar…
harry73
Nu kan jag också visa en bild (min egen last vågar jag inte visa, och jag tar inga bilder medan jag gör)
Vindkraftverksvinge transporteras på släpvagn längs väg med skog och berg i bakgrunden.
Skapa konto
Lastbil med skylten "Bred last" transporterar en stor vindturbinvinge på en väg.
Skapa konto

• Gilla
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
G ekaa88 skrev:
Kollegan fick lära sig vikten av lastsurrning igår. I våra rondbilar har vi hållare för branssläckare i bagaget, men när en släckare är tom och larmen ligger på så kastades bara en in i den nya Octavian som plockades ut för 2 månader sedan.

Så även i bagagen ska saker sitta fast om dom är tunga, mkt energi i en brandsläckare vid en krock.
Vart är bilderna?

• Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Det är en bra fråga, får kolla med honom på torsdag när vi går på igen. Han borde ha en del, själv var jag inte närvarande men såg väktaruniformen och den hade en vit ton mot ursprunglig färg.

• Haha
ricebridge
  • Laddar…
F Fluxor skrev:
Åh, såna torndelar såg jag lossas på Köpmanholmen förra veckan. Knappt 25m långa, cirka 75 ton (vissa delar). Specialtrailers från Tyskland, Frankrike och Finland.
Japp. Dessa kom därifrån och ska visst till Östersundstrakten. Det plockas ner vägskyltar och breddas korsningar för att de ska komma fram.

Och såklart, trafiken stod stilla när jag tog bilderna.:rolleyes:

• Gilla
Fluxor
  • Laddar…
G
G ekaa88 skrev:

Man bör inte hålla 130 över väggupp. :D

• Haha
Appendix
  • Laddar…
Nej det är väldigt sant, tror inte det gick så fort dock.

Vore värre om släckgranaten i bagaget får för sig att smälla.

P patfred skrev:
Denna såg jag för ett tag sen
Don Quixote

• Haha
Larsa
  • Laddar…
AXS
AXS AXS skrev:
Den här tråden har fått mig att lastsäkra bättre. Innan tänkt för lite på kultryck och att stoppa lasten framåt.

Tack!
Använde alla mina nya kunskaper idag. En kompakt traktor kopplad till en blå släpvagn med smuts och ett rör i släpvagnen.
Skapa konto

• Gilla
Immobil och 1 till
  • Laddar…
G GammelMan99 skrev:
Ha ha, hur fan tänkte dom att det skulle funka ?
Det är en Cooper. Den är ju cool!

Den ersätter allt. Körtkort, Folkvett och lastsurrning

För titta på den. Den är ju Instagrammable :D

Appendix Appendix skrev:
Det är en Cooper. Den är ju cool!

Den ersätter allt. Körtkort, Folkvett och lastsurrning

För titta på den. Den är ju Instagrammable :D
Cooper? Den har LGF-skylt så det lär vara en mopedbil.

• Gilla
possum77
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.