1 251 020 läst ·
5 589 svar
1251k läst
5,6k svar
Skräckexempel på lastsurrning
Fast i det här fallet orsakade den mindre bränder längs vägen och slutade med att dragbilen antändes,. Så man kan nog säga att den brinnande lasten inte var tillfredsställande innesluten jämfört med t ex ett ånglok eller en gengasbil.K karlmb skrev:
Ok. Men då var det ju iofs inte reglerna om lastsäkring tänker jag utan mer typ allmänfarlig vårdslöshet etc.useless skrev:
G
GammelMan99
Elektroniktokig
· Lövånger
· 277 inlägg
GammelMan99
Elektroniktokig
- Lövånger
- 277 inlägg
Ytterligare en chaufför med ett gäng tryckimpregnerade Scudmissiler på instrumentbrädan. Löst lagda genom bilens längd och lite till. Möjligt att han hade spänt fast inne i bilen. Jag är skeptisk. Inget som syntes bakifrån. Jag låg direkt bakom en tid innan avfart.
Ett bra lass reglar och nån 95x95 stolpe. Synd på så fin bil. Han hade iallafall en bit trasmatta som skavskydd på instrumentbrädan.
Tråkigt att vara resenär i bilen framför om det blir tvärstopp.
(Som ni förstår så är min bil högerstyrd, så jag är själv exemplarisk i trafiken.)
Ett bra lass reglar och nån 95x95 stolpe. Synd på så fin bil. Han hade iallafall en bit trasmatta som skavskydd på instrumentbrädan.
Tråkigt att vara resenär i bilen framför om det blir tvärstopp.
(Som ni förstår så är min bil högerstyrd, så jag är själv exemplarisk i trafiken.)
Jag har ett tidigare offtoppic-inlägg om när min fru vinkades in av polis och fick guldstjärna för lastsäkringen.
I helgen körde vi lådor med grejer till dottern som skall studera i Göteborg. När vi backade in bilen vid huset där hon skall bo (en kvart med cykel från universitetet) möttes vi av en av husägarna. Han har ett åkeri och han kommenterade att ”det där värmer ett åkarhjärta, lastsäkrat med nät”…
I helgen körde vi lådor med grejer till dottern som skall studera i Göteborg. När vi backade in bilen vid huset där hon skall bo (en kvart med cykel från universitetet) möttes vi av en av husägarna. Han har ett åkeri och han kommenterade att ”det där värmer ett åkarhjärta, lastsäkrat med nät”…
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Den lasten hade nog kanske varit ok för den kärran om man hade tagit bort gallergrindarna och främre och bakre lämmen. Men är det en obromsad kärra så kan det också vara överlast.