1 251 031 läst ·
5 589 svar
1251k läst
5,6k svar
Skräckexempel på lastsurrning
Uppenbarligen ja.Fairlane skrev:
Fordonstypen och radionumret antyder att det inte rör sig om ett ordinarie utryckningsfordon utan endera någon form av servicefordon som används för av servicepersonal för att åka runt mellan brandstationerna och fixa eller leverera grejer eller ett reservfordon för förstainsatsperson. Alltså ett fordon som någon i en RiB-styrka som har beredskap i hemmet och på sin "vanliga" arbetsplats har med sig hela tiden och ska kunna åka direkt på larm med.
Så en släpkärra med virke är sig inget konstigt bakom den bilen.
Men naturligtvis gäller samma regler för lastsäkring, kultryck och utmärkning av utstickande last som för alla andra, så ur det perspektivet så ser det inte alls bra ut.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 916 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 916 inlägg
Ja, men folk som arbetar inom räddningstjänsten borde ha bättre koll på vad som kan hända, de har normalt varit på några olycksplatser. Men det är ju människor det också.PNO skrev:
Uppenbarligen ja.
Fordonstypen och radionumret antyder att det inte rör sig om ett ordinarie utryckningsfordon utan endera någon form av servicefordon som används för av servicepersonal för att åka runt mellan brandstationerna och fixa eller leverera grejer eller ett reservfordon för förstainsatsperson. Alltså ett fordon som någon i en RiB-styrka som har beredskap i hemmet och på sin "vanliga" arbetsplats har med sig hela tiden och ska kunna åka direkt på larm med.
Så en släpkärra med virke är sig inget konstigt bakom den bilen.
Men naturligtvis gäller samma regler för lastsäkring, kultryck och utmärkning av utstickande last som för alla andra, så ur det perspektivet så ser det inte alls bra ut.
Solceller ska ju klara ganska mycket last, och där finns säkringar....
Uppenbarligen släpade han upp moppen..
Men frågan är hur kan man testa hållbarheten...
https://www.facebook.com/reel/1555862658555382/?mibextid=rS40aB7S9Ucbxw6v
Uppenbarligen släpade han upp moppen..
Men frågan är hur kan man testa hållbarheten...
https://www.facebook.com/reel/1555862658555382/?mibextid=rS40aB7S9Ucbxw6v
Medlem
· Västernorrland
· 2 471 inlägg
Medlem
· Stockholm
· 2 268 inlägg
Jorå, så att jag har ett eget exempel på dålig surrning....
Jag brukar slänga saker som ska vidare till ÅVC på släpet och när det är fullt åker jag dit för att avyttra allt skräp.
Framåt sommaren var släpet fullt och jag åkte glatt på E4.an mot ÅVC Hagby när P4 Sthlm bröt in i ordinarie sändningar med ett trafikmeddelande som lät ungefär så här: "Det är visserligen juli nu, men någon tycks tro att det är jul, för det ligger en julgran på E4:an i norrgående riktning strax innan trafikplats Häggvik."
En snabb blick i backspegeln och jag kunde snabbt konstatera att jag var den skyldige.
Sedan dess har jag köpt ett nät som ALLTID sitter på släpet, *SKÄMS*
Jag brukar slänga saker som ska vidare till ÅVC på släpet och när det är fullt åker jag dit för att avyttra allt skräp.
Framåt sommaren var släpet fullt och jag åkte glatt på E4.an mot ÅVC Hagby när P4 Sthlm bröt in i ordinarie sändningar med ett trafikmeddelande som lät ungefär så här: "Det är visserligen juli nu, men någon tycks tro att det är jul, för det ligger en julgran på E4:an i norrgående riktning strax innan trafikplats Häggvik."
En snabb blick i backspegeln och jag kunde snabbt konstatera att jag var den skyldige.
Haha, har blivit av med tompallar på gropig väg..R Ronta_17 skrev:Jorå, så att jag har ett eget exempel på dålig surrning....
Näten på tex Biltema är bra.
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 2 325 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 2 325 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://www.instagram.com/reel/DNiWfGYI251/
Den här lasten får ändå sägas inte är riktigt bra fastspänt!