Alfredo Alfredo skrev:
[bild]
Det där är ju inte helt dumt, ramlar han av så har han ju lite skydd…

Alfredo Alfredo skrev:
Japp, det är garanterat en så kallad saleng
Nu skrev du väl ändå fel, säng heter det ju...🤔

• Haha
Alfredo och 2 till
  • Laddar…
Gimp Gimp skrev:
Nu skrev du väl ändå fel, säng heter det ju...🤔
Nä, "säng" är en enklare variant utan motor.

• Haha
  • Gilla
VidarH och 3 till
  • Laddar…
En liten blå bil med en kalv i baksätet, halm och en träskiva. Bilens dörr är öppen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Ledsen
  • Gilla
yonna och 7 till
  • Laddar…
Såg denna på färjan från Helsingör.

• Bil på färja med bakluckan öppen, lastad med långa träplankor som sticker ut.
    Skapa konto
  • Wow
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
Maria T och 11 till
  • Laddar…
S
Hade de betalat biljett för en större bil? 🤔

Praktiskt med dragkrok.

S sinuslinus skrev:
Hade de betalat biljett för en större bil? 🤔

Praktiskt med dragkrok.
Hade det inte varit en dansk så kunde man frågat...

• Haha
john.h och 3 till
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
[bild]
Jag har flyttat tacka med lamm på samma sätt (men hade ju ordentligt lastgaller förståss)

B b8q skrev:
En tegelsten kan inte väga mer än ett par kilo? 200 kilo är som att ha tre vuxna i baksätet…
Felaktigt last!
Det har varit ett antal svåra dödsolyckor med ungdomarna och det har alltid varit med överkast i bilen 5-7 personer i bilen och oftast på en mindre väg som föraren kört många gånger, men ikväll med alla kompisar skall det stilas och naturligtvis står det en stor Ek i kurvan som släcker ett ungt liv.
Jag har kört bil i 57 år och blivit överraskad en gång när ett jag skjutsa "tjocka släkten" 5 personer totalt ingen under 90 kg och får en häftig sladd i en rondell som lutar utåt, jag hade kört där 100 tals gånger under många år. Så annorlunda last kan orsaka olyckor.

F fribygg skrev:
Jag har flyttat tacka med lamm på samma sätt (men hade ju ordentligt lastgaller förståss)
Du är inte ensam, min fru hade en klasskamrat under skoltiden som körde sina får i baksätet på en Amazon, vet inte om det var en sedan eller kombi.😂

En kista placerad på en trafikerad väg, omgiven av bilar och trafikljus, med ett övergångsställe och affär i bakgrunden.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
mexitegel och 5 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
[bild]
Inte fara för liv iallafall, det är ju alltid något.

• Haha
Festlund och 7 till
  • Laddar…
S
Om innehållet i kistan är erforderligt fastspänt så är väl inlägget off topic?

S sinuslinus skrev:
Om innehållet i kistan är erforderligt fastspänt så är väl inlägget off topic?
Gods i lådor behöver väl inte spännas fast? Att surra eller förstänga lådorna så man inte tappar dom kan ju vara klokt

B b8q skrev:
En tegelsten kan inte väga mer än ett par kilo? 200 kilo är som att ha tre vuxna i baksätet…
Snarare 6 fullvuxna. Man ska inte glömma att det spelar oerhört stor roll var tyngdpunkten hamnar. Med en större del av lasten bakom bakaxeln så blir 200kg mycket. Mer än 200kg på bakaxeln då man tar vikt från framaxeln. Det går förmodligen som motsvarande 400kg i baksätet. Då fördelas istället vikten både på bakaxel och framaxel.

Hårt förvärvad kunskap . 100kg svetstråd + en pall elmotorer i skuffen på en Renault Megane. Dragkroken låg i backen nära på under hemfärden från en bättre maskinauktion.

• Wow
Fotografen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.