U
tveksamt tveksamt skrev:
Att klaga på lastningen är ju en sak, men det valda virket något helt annat, vi vet ju inte vad som ska byggas.

Jag köpte virke häromveckan och tog mer eller mindre det som låg överst i högen. Det ska bli trädkoja till pojken, om en regel är lite krokig eller en trallbräda har kvisthål är helt irrelevant.
Det är ju 50% humor i tråden, trodde inte mitt inlägg skulle tolkas superseriöst, men fel hade jag.

Personligen tar jag oavsett raka(re) brädor, de kostar mig lika mycket så varför ta skit?

• Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
Tja, varför lägga en halvtimme på att välja virke när det som ligger överst är gott nog, min tid är värd mer än så.
Varför ska det virke som är sämre, men fortfarande fullgott (utifrån syftet) gå till spillo/kasseras?

Vad blir för övrigt av det virke som sorteras bort på bygghandeln?

• Gilla
Festlund och 4 till
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Det är du och han på bilden som tar det för att ni tycker synd om träbitarna.

• Haha
karlmb och 3 till
  • Laddar…
G
tveksamt tveksamt skrev:
Tja, varför lägga en halvtimme på att välja virke när det som ligger överst är gott nog, min tid är värd mer än så.
Varför ska det virke som är sämre, men fortfarande fullgott (utifrån syftet) gå till spillo/kasseras?

Nästa person som inte bryr sig om dom är raka eller lite krokiga tar dom så det går inte till spillo 👍

• Gilla
karlmb och 2 till
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
I bästa fall skänks eller säljs det billigt det billigt till älgtorn men det mesta åker nog i containern för brännbart

• Gilla
tveksamt
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Det är du och han på bilden som tar det för att ni tycker synd om träbitarna.
Kul tolkning av att värdera sin tid. 😆

• Gilla
MathiasS
  • Laddar…
  • Bil med brädor som sticker ut från fönstren och text om att transportera inköp från en bygghandel utan plan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Wow
  • Haha
karlmb och 10 till
  • Laddar…
G
P Paulina123 skrev:
Fick upp det här i flödet och tänkte direkt på den här tråden. En hel samling med personer som på ett kreativt sätt har löst problemet med avsaknaden av släpvagn 😂

[länk]
Väldigt kreativa personer som är bra på problemlösning 👍

U Utsliten och utdömd skrev:
att sikta längs med brädorna och välja några raka verkar han ju också vara duktig på.
Det där är nog det bästa som Byggmax har att erbjuda…

• Gilla
Testarn
  • Laddar…
Hornbach i förrgår. Inget fel på surrningen kanske, men måste vara en intressant körupplevelse.
En bil parkerad inomhus på Hornbach, omgiven av byggmaterial som isolering och stegar.
Skapa konto

Edit: det såg värre ut i verkligheten än på bilden ser jag nu

• Gilla
  • Haha
Workingclasshero och 3 till
  • Laddar…
Påminner om när jag skänkte bort 100 gamla tegelstenar och den som hämtade dom lastade in dom i bagaget på en passat.

S
Jag såg en V70 för kanske tio år sen på Fredells där de fyllde bagageutrymmet fullt med kakel- eller klinkerspaket. Fjädringen bottnade och sen satte sig de tre vuxna i bilen. 😆

• Haha
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Som uppvuxen i Trelleborg har jag sett min beskärda del bilar som rullat av färjan med bakre fjädringen i botten 🙄

• Gilla
  • Haha
HenrikHuslöse och 9 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Som uppvuxen i Trelleborg har jag sett min beskärda del bilar som rullat av färjan med bakre fjädringen i botten 🙄
Öl är tungt, bättre att köpa sprit som har läge andel vatten per låda/ lass

• Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Öl är tungt, bättre att köpa sprit som har läge andel vatten per låda/ lass
Sprit är också tungt.

Rad av gröna plastdunkar med vätska, etiketterade med varningssymboler för brandfarliga material, står på grus.
Skapa konto

• Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.