1 207 520 läst ·
5 440 svar
1208k läst
5,4k svar
Skräckexempel på lastsurrning
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 2 604 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 2 604 inlägg
Det är ju 50% humor i tråden, trodde inte mitt inlägg skulle tolkas superseriöst, men fel hade jag.tveksamt skrev:
Att klaga på lastningen är ju en sak, men det valda virket något helt annat, vi vet ju inte vad som ska byggas.
Jag köpte virke häromveckan och tog mer eller mindre det som låg överst i högen. Det ska bli trädkoja till pojken, om en regel är lite krokig eller en trallbräda har kvisthål är helt irrelevant.
Personligen tar jag oavsett raka(re) brädor, de kostar mig lika mycket så varför ta skit?
Tja, varför lägga en halvtimme på att välja virke när det som ligger överst är gott nog, min tid är värd mer än så.
Varför ska det virke som är sämre, men fortfarande fullgott (utifrån syftet) gå till spillo/kasseras?
Vad blir för övrigt av det virke som sorteras bort på bygghandeln?
Varför ska det virke som är sämre, men fortfarande fullgott (utifrån syftet) gå till spillo/kasseras?
Vad blir för övrigt av det virke som sorteras bort på bygghandeln?
G
GammelMan99
Elektroniktokig
· Lövånger
· 270 inlägg
GammelMan99
Elektroniktokig
- Lövånger
- 270 inlägg
Nästa person som inte bryr sig om dom är raka eller lite krokiga tar dom så det går inte till spillo 👍tveksamt skrev:
Fick upp det här i flödet och tänkte direkt på den här tråden. En hel samling med personer som på ett kreativt sätt har löst problemet med avsaknaden av släpvagn 😂
https://www.instagram.com/p/DJnKPsaS0vJ/?img_index=13&igsh=MTFhazI2bHpmbWhyYw==
https://www.instagram.com/p/DJnKPsaS0vJ/?img_index=13&igsh=MTFhazI2bHpmbWhyYw==
G
GammelMan99
Elektroniktokig
· Lövånger
· 270 inlägg
GammelMan99
Elektroniktokig
- Lövånger
- 270 inlägg
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 724 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 724 inlägg
Jag såg en V70 för kanske tio år sen på Fredells där de fyllde bagageutrymmet fullt med kakel- eller klinkerspaket. Fjädringen bottnade och sen satte sig de tre vuxna i bilen. 😆
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 398 inlägg
Som uppvuxen i Trelleborg har jag sett min beskärda del bilar som rullat av färjan med bakre fjädringen i botten 🙄