F fribygg skrev:
Öl är tungt, bättre att köpa sprit som har läge andel vatten per låda/ lass
Oh, men detta är före man fick ta in hur mycket man ville. 😉

13th Marine 13th Marine skrev:
Oh, men detta är före man fick ta in hur mycket man ville. 😉
Sprit var lättare per liter redan då

• Älska
  • Haha
karlmb och 2 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Sprit var lättare per liter redan då
Ja, men det gick snabbt att fylla sin kvot, resten fick bli öl, för varför ska man köra med halvtom bil?

Kommer ihåg farsan stoppade in några flak under fötterna på oss barn när vi skulle hem från österrikeresorna.

• Haha
karlmb
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Ja, men det gick snabbt att fylla sin kvot, resten fick bli öl, för varför ska man köra med halvtom bil?

Kommer ihåg farsan stoppade in några flak under fötterna på oss barn när vi skulle hem från österrikeresorna.
Jag tror att även österrikiskt glykolhaltigt vin var lättare än öl

Men det är förbannat svårt att ta en öl till maten om man bara har vin eller sprit, så då är det ju rätt rimligt att köpa öl.

• Gilla
karlmb och 3 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Påminner om när jag skänkte bort 100 gamla tegelstenar och den som hämtade dom lastade in dom i bagaget på en passat.
En tegelsten kan inte väga mer än ett par kilo? 200 kilo är som att ha tre vuxna i baksätet…

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
B b8q skrev:
En tegelsten kan inte väga mer än ett par kilo? 200 kilo är som att ha tre vuxna i baksätet…
Runt 3,5-3,7 kilo styck vägde dom (vilket jag angett i annonsen).

Total vikten lär väl inte varit ett problem, men fälla baksätet för att få fram tyngdpunkten vore nog lämpligt, och på något sätt spänna fast dem

• Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
Unikt namn
tveksamt tveksamt skrev:
Men det är förbannat svårt att ta en öl till maten om man bara har vin eller sprit, så då är det ju rätt rimligt att köpa öl.
Köper lätt-öl på billighetslivs för enstaka kronor styck, sen spiller man i blankt tills den smakar som björnebrygg 10,2. 👍👍

• Haha
  • Wow
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
galento
Kanske inte lastsurrning men brutalt lass efter bilen 🙄

• Wow
  • Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Det största felet är felaktig tyngdpunkt på villavagnen, alltså att den är framtung.

Jag har sett ett antal villavagnar som dras av större personbilar, främst på Öland och runt Kalmar. (Som är/varit mina hemtrakter.)

• Gilla
karlmb och 2 till
  • Laddar…
Person ligger på en madrass ovanpå en motorcykel medan den kör på en väg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
Ulf Peter och 5 till
  • Laddar…
Måste vara photoshoppad.

Han kan varken starta, stanna eller växla utan att trilla omkull.

E Eld skrev:
Måste vara photoshoppad.

Han kan varken starta, stanna eller växla utan att trilla omkull.
Är nog inga problem med balansen, ser ut att vara en sidovagn monterad på det där fordonet.

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
R roli skrev:
Är nog inga problem med balansen, ser ut att vara en sidovagn monterad på det där fordonet.
Japp, det är garanterat en så kallad saleng.

En saleng, en thailändsk trehjulig motorcykel med sidovagn och tak, parkeras på en gata.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.