Halloj
har en liten fråga som kanske inte hör till detta ämnet men ändå.
Håller på att renovera ett torp. och har murat om skorstenen. men den är orginal bara 60cm över nock. Kraven är ju nu 100cm men måste jag mura upp den så långt eller kan man sätta dit en plåtstrut. på så att rökutsläppet blir 100cm över nock??
det satt nämligen en plåtstrut på orginal på skorstenen men den har blåst mer för några år sen.
Mvh calle