Hej,

Har ett litet hus och skulle gärna vilja ha en kamin. Mer pga mysfaktorn än pga av uppvärmningen. Dock vet jag inte riktigt vart jag ska göra av skorstenen då jag inte vill dra den genom mellanbjälklaget.

Skulle det fungera att placera kaminen mot en av gavelväggarna om jag tar upp ett hål i denna. Jag skulle då dra skorstenen på utsidan av gaveln upp mot nocken

Tacksam för råd och tips.

MVH / Jonas
 
Det skulle funka, kolla med din sotare hur han vill ha det. Det finns ganska många kåkar med den lösningen.
 
Skulle även denna lösning fungera om vi skulle få för oss att ha en "öppenspis" istället?
 
Jajamen, niema problema!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.