1 053 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Skorsten, vart göra jag av den?
Hej,
Har ett litet hus och skulle gärna vilja ha en kamin. Mer pga mysfaktorn än pga av uppvärmningen. Dock vet jag inte riktigt vart jag ska göra av skorstenen då jag inte vill dra den genom mellanbjälklaget.
Skulle det fungera att placera kaminen mot en av gavelväggarna om jag tar upp ett hål i denna. Jag skulle då dra skorstenen på utsidan av gaveln upp mot nocken
Tacksam för råd och tips.
MVH / Jonas
Har ett litet hus och skulle gärna vilja ha en kamin. Mer pga mysfaktorn än pga av uppvärmningen. Dock vet jag inte riktigt vart jag ska göra av skorstenen då jag inte vill dra den genom mellanbjälklaget.
Skulle det fungera att placera kaminen mot en av gavelväggarna om jag tar upp ett hål i denna. Jag skulle då dra skorstenen på utsidan av gaveln upp mot nocken
Tacksam för råd och tips.
MVH / Jonas
Klicka här för att svara