Va och tittade på ett hus ifrån 1900-talet . Hela taket sjunker med skorsten nära 40cm hela grunden har lyft sig ifrån marken . På alla fyra sidor 20-30 cm . Finns ingen källare under huset .
Kan man fri göra murtocken även om man inte kan stadga upp huset på något sätt ?
Har tyvärr inga bilder
Vad är det för stomme i huset? Timmer, plank eller regelstomme?
Allt går såklart att göra, men i gamla timmerhus är ofta skorstenen en del av den bärande/stabiliserande konstruktionen, så det kan bli väldigt mycket jobb.