Va och tittade på ett hus ifrån 1900-talet . Hela taket sjunker med skorsten nära 40cm hela grunden har lyft sig ifrån marken . På alla fyra sidor 20-30 cm . Finns ingen källare under huset .
Kan man fri göra murtocken även om man inte kan stadga upp huset på något sätt ?
Har tyvärr inga bilder
 
Vad är det för stomme i huset? Timmer, plank eller regelstomme?
Allt går såklart att göra, men i gamla timmerhus är ofta skorstenen en del av den bärande/stabiliserande konstruktionen, så det kan bli väldigt mycket jobb.
 
Senast inloggad förra året, hen verkar inte hänga här.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.