Ja, det är ju den trösten man får ta sig...och att det är på baksidan av huset där aldrig någon direkt kommer se hur fult det är gjort...

Värsta är ju att om någon ser det kommer de fråga "Har du gjort det där själv eller?"...och jag kommer bli lika sur varje gång och mumla; "Nä, men jag önskar att jag hade gjort det själv..."

Historien fortsätter...med att jag igår när jag kom hem hade en faktura på tätmanschetten plus restid, plus arbetstid...1800 kr....

För ett arbete jag specade klart och tydligt i offertförfrågan från start, som inte blev fackmannamässigt utfört överhuvudtaget... dags att testa att bestrida en faktura då, suck...

Forbo skrev:
Historien fortsätter...med att jag igår när jag kom hem hade en faktura på tätmanschetten plus restid, plus arbetstid...1800 kr....

För ett arbete jag specade klart och tydligt i offertförfrågan från start, som inte blev fackmannamässigt utfört överhuvudtaget... dags att testa att bestrida en faktura då, suck...
Jag måste bara bara. Har de skurit i manchetten eller trädde på i sin helhet?

Det är skuret i manschetten. Att få dem att lyfta skorstenen för att dra på manschetten i efterhand nu utan att få betalt ser jag som lönlöst. Jag behöver dessutom läggga pengar på en riktig plåtslagare som ordnar så det blir fackmannamässigt med takhuv och planplåt...

• Gilla
mange1986
  • Laddar…
Fick nu bekräftat via mail att fakturan är krediterad. Med följande tillägg:

Kopierat från hantverkarfirmans mail:
"ångspärren är godkänd utan detta membran, Plåten är korrekt monterad och fyller funktionen.
Vill bara meddela att jag pratat med schidel och det membranet inte behövs utan endast täckplattan med tätning. Nog om detta jag krediterar den fakturan så är detta avslutat."

Står var och en som läser detta fritt att göra sin egen bedömning.

Historien fortsätter:
Hade lokala plåtslagarn för att kika på taket...och han blev extremt upprörd och ville ha mig till att anlita en plåtkonsult så att jag fick svart på vitt att det var fel utfört, så att kaminfirman skulle få stå sitt kast. Nämnde detta för firman som gick i affekt och tyckte "Är du så missnöjd kan vi ju komma och plocka ner alltsammans igen.." Jag avslutade där och lägger hellre extra pengar på en seriös plåtslagare än pressar det hela ytterligare...jag tror inte folk gör ett speciellt bra arbete under "hot" nämligen.

Sen när jag kom hem igår låg en faktura på ytterligare 2000 kr i hallen.. för "Golvplåt"...2 fel på den:
1. Plåten ingick i offerten klart och tydligt
2. Priset på plåten enligt deras egen hemsida är 995kr

Redigerat:
Forbo skrev:
Historien fortsätter:
Hade lokala plåtslagarn för att kika på taket...och han blev extremt upprörd och ville ha mig till att anlita en plåtkonsult så att jag fick svart på vitt att det var fel utfört, så att kaminfirman skulle få stå sitt kast. Nämnde detta för firman som gick i affekt och tyckte "Är du så missnöjd kan vi ju komma och plocka ner alltsammans igen.." Jag avslutade där och lägger hellre extra pengar på en seriös plåtslagare än pressar det hela ytterligare...jag tror inte folk gör ett speciellt bra arbete under "hot" nämligen.

Sen när jag kom hem igår låg en faktura på ytterligare 2000 kr i hallen.. för "Golvplåt"...2 fel på den:
1. Plåten ingick i offerten klart och tydligt
2. Priset på plåten enligt deras egen hemsida är 995kr
Vad är det för d***la företag du anlitat ???

BigGitt skrev:
Vad är det för d***la företag du anlitat ???
LH Group i Mölndal. Kan ju med facit i hand varmt o-rekommenderas...

Hade sotaren hemma i morse som godkände installationen men förfasade sig över plåtarbetet på taket...börjar bli skämmigt förutom att det är stressigt för att få fatt på en riktig plåtslagare som rättar till det.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.