Hej
Ska stänga av vattnet till badrum i radhus.
Tänkte kanske bäst stänga av allt vatten.
Bara tillfälligt för att sätta lock för 2 rör till badkar för att byta badkar.
Det är ju beskrivet på skyltarna men är det huvudvattnet jag stänger alltså med de 2 röda kranarna?
Finns det inte enklare att bara stänga till badrummet?
Vad ska man tänka på när man stänger/sätter igång vattnet?
Tänkt på ni pratar med en novis på detta
Ska stänga av vattnet till badrum i radhus.
Tänkte kanske bäst stänga av allt vatten.
Bara tillfälligt för att sätta lock för 2 rör till badkar för att byta badkar.
Det är ju beskrivet på skyltarna men är det huvudvattnet jag stänger alltså med de 2 röda kranarna?
Finns det inte enklare att bara stänga till badrummet?
Vad ska man tänka på när man stänger/sätter igång vattnet?
Tänkt på ni pratar med en novis på detta
Nu stängde jag röda ventilerna så de inte gick p skruva på mer. Sen testade jag kranen i badrummets handfat o det kom lite vatten sen kom det inte mer. Men när jag satte igång badkarets kran så kom det vatten men strålen var liten. Hur länge måste man ha igång badkarets kran tills det tömts? Bara så jag har ett hum om kanske tid. Nu hade jag igång kranen 3-4 minuter men det var samma vattenflöde. Avstängning vatten är i tvätt rummet bredvid badrummet.
Det står ju på kranen? Avstängningsventil för varmvattencirkulationen.
Klicka här för att svara




