Hej
Ska stänga av vattnet till badrum i radhus.
Tänkte kanske bäst stänga av allt vatten.
Bara tillfälligt för att sätta lock för 2 rör till badkar för att byta badkar.
Det är ju beskrivet på skyltarna men är det huvudvattnet jag stänger alltså med de 2 röda kranarna?

Finns det inte enklare att bara stänga till badrummet?

Vad ska man tänka på när man stänger/sätter igång vattnet?

Tänkt på ni pratar med en novis på detta :)

• Två gråa rör med röda kranar i ett rum, för avstängning av vatten, med en ledning till ett badkar i ett radhus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Röd avstängningsventil för kallvatten på ett rör; diskussion om avstängning av vatten för badrumsrenovering.
    Skapa konto
  • Röd vattenventil med skylt "Avstängningsventil varmvatten" på rör, mot bakgrund av randig tapet.
    Skapa konto
  • Vattenrör med ventiler och skyltar, en med texten "REGLERVENTIL VVC FÅR EJ RÖRAS" och en annan "AVSTÄNGNINGSVENTIL VÄRMA TENOVRÖR".
    Skapa konto
Bara stänga dom och öppna vattenkanarna. Slutar det rinna är det rätt. Är skyltar som säger vad dom är för.

• Gilla
Sofi45
  • Laddar…
Nu stängde jag röda ventilerna så de inte gick p skruva på mer. Sen testade jag kranen i badrummets handfat o det kom lite vatten sen kom det inte mer. Men när jag satte igång badkarets kran så kom det vatten men strålen var liten. Hur länge måste man ha igång badkarets kran tills det tömts? Bara så jag har ett hum om kanske tid. Nu hade jag igång kranen 3-4 minuter men det var samma vattenflöde. Avstängning vatten är i tvätt rummet bredvid badrummet.

Stäng den blå också.

Vad gör den blå?

• Gilla
balloo
  • Laddar…
Det står ju på kranen? Avstängningsventil för varmvattencirkulationen.

Allt fungerade bra :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.