De största leverantörerna av kantelement verkar vara Sundolitt, Jackon Siroc, Bewi och Benders.

Jämför man deras 400 mm höga kantelement verkar de i stort sett identiska. Samma tjocklek, samma bredd, samma isoleringsförmåga, alla finns i S200.

Priserna däremot verkar skilja rejält. Bewi 400 mm / 1,2 meter hittar jag på Byggmax och Bauhaus för runt 250 kr medan Sundolitt, Jackon och Bewi kostar 350-400 kr hos Bygghemma, Beijer, XL-bygg m.fl.

Hur skiljer den upplevda kvaliten mellan Bewi och övriga? Är det stora skillnader? Får man som vanligt vad man betalar för?

Skillnaden är inte på produkten utan på dom som säljer. Bauhaus och byggmax har inga rabbatsystem vilket dom övriga byggvaruhuset har, så prutar du inte där så är det dyrt.

Mikael_L
En sak som kan skilja är ytan på fibercementskivan. Många har bara slät (pressad) yta, en del kantelement har ett utseende som påminner om brädrivet eller liknande.

Det kan man vara beredd att betala lite mer för, om man gillar det utseendet.

• Gilla
princip
  • Laddar…
K
Jag har kantelement från tjälldens, vet inte vad jag betalade men de var prisvärda när jag jämförde.. tycker att de har den snyggaste sidan som påminner om gjuten och slipad betong. Ett snyggt mellanting mellan blanka eternitsidor och räfflat

• Gilla
hus520 och 1 till
  • Laddar…
Man läser ibland om kantelement som inte håller rät vinkel, eller som inte är helt raka - skiljer det något mellan leverantörer eller är det något man får räkna med från alla?

princip skrev:
Man läser ibland om kantelement som inte håller rät vinkel, eller som inte är helt raka - skiljer det något mellan leverantörer eller är det något man får räkna med från alla?
Tror nog dom flesta har problem med det, särskilt hörnor. Bättre att göra egna hörnor av raka element då de färdiga sällan är 90 grader.

• Gilla
princip
  • Laddar…
Begär in offert från XL bygg o optimera billigare då än både tjällden och Bauhaus

• Gilla
princip
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.